Vandaag start een nieuwe duurzame mobiliteitscampagne binnen de provincie Zuid-Holland. Met de campagne gaan de campagnes Ga3.0 en Filedier verder onder een nieuwe naam: Ways2go. Ways2go heeft als doel om een mobiliteitstransitie binnen Zuid-Holland teweeg te brengen.

“Met de vier karakters Emma, Daan, Nora en Otto denken we dat we goed aansluiten bij de verschillende doelgroepen met wie we willen samenwerken om anders slimmer en duurzamer te reizen. We zijn als klant erg blij met het resultaat zoals dat er nu ligt. Heldere taal, mooie opvallende kleuren en acties om zelf te ervaren hoe anders reizen in de praktijk werkt. Blij zijn we ook dat de campagne in de pretest goed is beoordeeld door de mensen om wie het gaat, onze werkgevers, medewerkers en bewoners in Zuid-Holland.”
Marina Meens, Projectleider ways2go namens de opdrachtgevers Bereikbaar Haaglanden en Rijnland en De Verkeersonderneming.

presentatie_ways2go_wedigital-1

Slimme en duurzame mobiliteit

Ways2go wil inwoners van Zuid-Holland overtuigen bewuster na te denken over vervoer en daarmee slimme en vooral duurzame keuzes te maken. De campagne speelt tevens in op het terugdringen van CO2-uitstoot en de stikstofproblematiek, door te informeren hoe men zelf wat kan betekenen.

Niet alleen wordt er informatie geboden over verschillende vormen van (deel)vervoer, maar de campagne biedt ook een helpende hand. Zoals handige app-tips die je helpen geld te besparen door slimmer te reizen, of waar moet je aan denken als je voor het eerst sinds lange tijd weer eens met het ov reist. Ways2go vormt een kennishub met informatie over alle vormen van vervoer.

04_WeDigital-campagneteam-met-karakters_comp-1

De campagne

De campagne richt zich op drie pijlers. Discussiëren, informeren en activeren. Hiervoor wordt veel gebruik gemaakt van social media, storytelling en (offline) activaties. Bij de lancering vandaag werd de mogelijkheid om ‘anders te reizen’ met een knipoog gesymboliseerd door het uitdelen van skippyballen, voorzien van de tekst: Skip de file.

Introductievideocampagne

Jesse Goedel (eigenaar WeDigital): “De nieuwe campagne komt precies op tijd. Een tijd waarin iedereen steeds bewuster is van zijn eigen gedrag en de gevolgen daarvan. Duurzaamheid is allang geen stoffig onderwerp meer en de CO2-uitstoot discussie is levendiger dan ooit.

Met deze campagne willen we de doelgroep aan het denken zetten, om ze vervolgens de helpende hand te bieden om hun reisgedrag te kunnen verbeteren. Onder andere door het bieden van informatie, maar ook via probeeracties. Alleen met het vingertje wijzen werkt volgens ons niet. Doordat we met illustraties en animaties werken kunnen we bovendien snel inspelen op veranderingen en altijd content op maat ontwikkelen. Zo hebben we een campagne klaar staan die weer volledig van deze tijd is.”

Wethouders_Skipdefile_wedigital_ways2go-1

Reageer op dit artikel

E-Mail

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!