Enkele weken geleden kondigde Facebook al enkele nieuwe functies voor pagina’s aan om reacties privé te beantwoorden, daar blijft het niet bij. Facebook gaat meer nieuwe functies uitrollen om het voor bedrijven makkelijker te maken om bepaalde informatie uit te lichten en bedrijfsdoelen te realiseren.
Call-to-action knoppen
Deze knoppen krijgen een nog prominentere plek op de pagina om bedrijven te helpen het achterliggende doel, zoals bezoekers naar de webshop sturen of afspraken maken, te realiseren.
Daarnaast voert Facebook momenteel tests uit met specifieke knoppen voor mobiel, waaronder een ‘bel nu’ knop. Dit moet het voor mensen makkelijker maken om met bedrijven in contact te komen.
Nieuwe secties
Facebookpagina’s zien er nu veelal hetzelfde uit, hier gaat echter verandering in komen. Facebook gaat nieuwe secties toevoegen zodat verschillende bedrijven de voor hun relevante informatie een prominente plaats kunnen geven.
Zoals het er nu naar uitziet komen er twee nieuwe secties beschikbaar, namelijk een shop- en een diensten-sectie. In de toekomst worden hier wellicht meer secties aan toegevoegd.
Betere lay-out
Omdat steeds meer mensen Facebook via hun smartphone of tablet bezoeken gaat Facebook de navigatie eenvoudiger maken voor deze mobiele apparaten.
Dit gaan ze doen door de verschillende pagina-secties een eigen tabblad te geven, net zo als nu al met foto’s en video’s het geval is. Deze update wordt de komende weken langzaam uitgerold.