Snapchat is tegenwoordig ons favoriete onderwerp. Waar er kortgeleden nog een blog over Snapchat geofilters is geplaatst, staat sinds kort ook de nieuwe Snapchat pagina online. De pagina is volledig gewijd aan Snapchat marketing en hoe WeDigital daarop in speelt. Deze blog staat volledig in het teken van de Snapchat Spectacles.

Wat is het?

De Snapchat Spectacles zorgen voor een nieuwe dimensie in de snapchatwereld. Je snapchatvrienden kunnen nu bijna letterlijk de wereld vanuit jouw ogen bekijken. Als eerste zal de bril gekoppeld moeten worden met je telefoon, dit kan heel gemakkelijk door gebruik te maken van de reeds bestaande functie ‘snapcode’. De bril zal de code scannen en daardoor meteen gekoppeld zijn met jouw telefoon/account.

Na het koppelen kan er met één druk een video gemaakt worden van 10 seconden die automatisch in jouw ‘memories’ terecht komt door middel van Bluetooth of Wi-Fi. De Bluetooth functie is echter alleen beschikbaar voor iOS, overbrengen via de Wi-Fi zal de hoogste resolutie opleveren. 

Snapchat memories

Verder zijn er nog een aantal dingen die je moet weten over de Snapchat Spectacles. Ten eerste, de camera van de bril is zo gemaakt dat de video er precies uit ziet zoals de gebruiker hem zelf zou zien. Dit creeërt natuurlijk nog meer het idee dat je snapchatvrienden je ‘snap’ vanuit jouw ogen zien.

Een andere zeer handige feature is dat de bril oplaad in de brillendoos (te zien op de onderstaande foto). Hierdoor zullen de Spectacles bijna altijd opgeladen zijn, mits je de brillendoos oplaadt natuurlijk. Als laatste kan er door middel van de lichtjes rechtsbovenin worden bekeken hoe vol de accu nog is en kan er worden gezien wanneer er een snap wordt gemaakt.

Waar kan je de Snapchat Spectacles kopen

UPDATE [21-02-2017]: Inmiddels zijn de Snapchat Spectacles aan te schaffen via Spectacles.com. Vooralsnog zijn de Spectacles verkrijgbaar in drie kleuren voor $129.99 per stuk. De Spectacles zijn op dit moment alleen verkrijgbaar in de Verenigde Staten en de verzendtijd wordt geschat op 2 to 4 weken. Er is een limiet gesteld op 6 Spectacles per huishouden. Er wordt verwacht dat de Spectacles binnenkort ook naar Europa verzonden zullen worden. 

De hype op het moment is de exclusiviteit van de Spectacles. De bril is op dit moment alleen verkrijgbaar in de zogenoemde ‘vending machines’, door Snapchat ‘bot’ genoemd.

Bij deze Snapchat bot kan je de bril voor $130 de bril kopen. De bot verschijnt telkens weer op een andere plek, hij heeft zelfs al midden in de Grand Canyon gestaan. Dit zorgt elke keer weer voor een hele happening. Het is het nog niet bekend waar hij volgende keer zal verschijnen, dit kan op de pagina van Snapchat in de gaten worden gehouden. Wanneer de bot in Nederland verschijnt, zal hier natuurlijk ook een hele hype omheen ontstaan.

Snapchat Bot

Mocht de bot daadwerkelijk in de nabije toekomst in Nederland verschijnen, raden wij sterk aan om de bril te kopen. Door de exclusieviteit van de brillen lopen de prijzen zeer hoog op. De prijs uit de bot staat vast op $130, online worden de brillen particulier verkocht en gaan er uit voor ongeveer $1500.

Wij kunnen niet wachten tot we de Spectacles in ons bezit hebben. Nog niet enthousiast? Check de onderstaande video waar Snapchat de Spectacles mee introduceerde.