Meta introduceert AI Sandbox, waar adverteerders met behulp van AI hun advertenties kunnen opbouwen en betere resultaten te krijgen. Daarnaast zijn er nieuwe features in Meta Advantage.
Meta zal AI Sandbox gebruiken om erachter te komen welke functies goed werken voor hun adverteerders. De functies in AI Sandbox zullen gemakkelijk in gebruik zijn. De eerste functies die zijn uitgerold zijn Text Variation, Background Generation en Image Outcropping.
Text Variation: Creëert diverse tekstvarianten om de essentiële punten van de advertentietekst te benadrukken, waardoor adverteerders de mogelijkheid hebben om verschillende boodschappen uit te proberen voor specifieke doelgroepen.
Background Generation: Genereert achtergrondafbeeldingen op basis van tekst die wordt ingevoerd.
Image Outcropping: Genereert de rest van de afbeelding, zodat één afbeelding automatisch passend wordt gemaakt voor alle platforms, zoals Instagram Stories en Reels.
AI Sandbox is op dit moment slechts voor een klein groepje adverteerders beschikbaar, maar in juli zullen meer mensen het kunnen gaan gebruiken.
Er zijn ook nieuwe functies in Meta Advantage. Meta Advantage-producten automatiseren je campagnes, waardoor adverteerders hier zelf minder tijd aan kwijt zullen zijn. Met de nieuwe functies kunnen adverteerders er sneller achter komen wat voor hen werkt. Deze nieuwe functies zijn:
Handmatige campagnes moeiteloos omzetten naar Advantage+ shopping: Bedrijven kunnen met één druk op de knop hun huidige campagnes omzetten naar Advantage+ shopping-campagnes en zo snel profiteren van de voordelen van AI. Ontdek deze functie in Ads Manager door simpelweg op ‘dupliceren’ te klikken binnen jouw advertentiecampagne.
Boeiende videocontent in catalogusadvertenties: Adverteerders kunnen naast statische productafbeeldingen, ook creatieve video’s of klantdemonstratievideo’s importeren. Gebruikers krijgen vervolgens de meest relevante video voor hen te zien, via het nieuwsoverzicht, Stories, Watch en Reels. Het kan worden gebruikt in zowel handmatige campagnes als Advantage+ shopping-campagnes.
Prestaties vergelijken: Adverteerders kunnen met een automatisch rapport hun handmatige verkoopcampagnes vergelijken met die van de campagnes uit Advantage+ shopping, om te zien wat de impact is van automatisering op de prestaties.
Verbeter prestaties met Advantage+ doelgroep: In plaats van de doelgroeptargeting strikt te hanteren, zoals bijvoorbeeld vrouwen tussen de 20 en 32 jaar die van reizen houden, kunnen adverteerders hun doelgroep als suggestie toevoegen om te bepalen wie de advertentie te zien krijgt. Het advertentiesysteem zal dan zelf mensen zoeken die de advertentie interessant kunnen vinden, al vallen deze mensen buiten de suggesties.