Snapchat heeft een update doorgevoerd waardoor het een stuk moeilijker wordt om als gebruiker nieuws van mediapartners te negeren. In de update die maandag voor IOS werd doorgevoerd is de nieuwssectie nu zo opgebouwd dat de nieuwsberichten van Snapchat’s eigen mediapartners vóór die van je eigen vrienden komen te staan.

Onder het kopje ‘Stories’ krijgen de secties ‘Discover’ en ‘Live’ nu voorrang op het nieuws van je persoonlijke contacten. Verhalen van de ‘Discover-sectie komen van Snapchat’s eigen mediapartners zoals ESPN, Yahoo en Comedy Central en worden als eerste getoond. Daarna komen de verhalen van ‘live events’.

Deze update lijkt misschien klein maar het laat goed de doorlopende inspanningen zien die Snapchat moet leveren om meer engagement voor zijn ‘Discover’ content te krijgen. De ‘Discover’-sectie is in januari toegevoegd en geeft de gebruiker een stroom van artikelen, foto’s en video’s van outlets als CNN, ESPN en Cosmopolitan.

Eerdere berichten suggereerde al dat uitgevers een afname van engagement zagen in de ‘Discover’-sectie, ondanks de aanvankelijke interesse. Toen kwam het idee al naar voren om deze content op meerdere plaatsen in de app te integreren om zo meer gebruikers te interesseren en een boost te geven aan de advertentie inkomsten.

Na een nieuwe ronde van investeringen die Snapchat volgens verschillende rapporten op ongeveer $16 miljard waarderen, is het bedrijf druk op zoek naar nieuwe manieren om geld te verdienen, zonder zich van de soms erg fanatieke gebruikers te vervreemden.