LinkedIn heeft 7 nieuwe features aangekondigd. Die zullen voor het einde van dit jaar worden toegevoegd aan het platform. Het betreft onder andere verbeterde toegankelijkheid, job search en analytics. Wat kun je precies verwachten?

Veranderingen in job search

De manier waarop mensen op zoek gaan naar een nieuwe baan is enorm veranderd in de afgelopen jaren. Veel professionals zijn geïnteresseerd in het verkennen van nieuwe carrièrekansen, zelfs als ze niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan. Volgens LinkedIn kijken mensen naar banen die beter bij hun waarden en interesses passen, zoals het ontwikkelen van hun vaardigheden, het krijgen van een hogere functie en het vinden van een betere balans tussen werk en privé.

Om deze sollicitanten te helpen, is LinkedIn bezig met het testen van persoonlijke baancollecties waar gebruikers zonder een zoekopdracht naar op zoek kunnen gaan. Het bedrijf is momenteel bezig met het testen van deze collecties in de Verenigde Staten met een kleine groep bedrijven, maar ze hebben de intentie deze collecties snel te laten uitbreiden.

Gestandaardiseerde functietitels

Als je beroepsmatig betrokken bent bij accessibility, kun je nu kiezen uit een lijst met gestandaardiseerde functietitels, zoals “accessibility designer” of “accessibility engineer”. Hiermee kun je makkelijker ontdekt worden en vind je kansen die bij je competenties passen.

Betere ervaring op Product Pages

LinkedIn heeft onlangs Product Pages gelanceerd om professionals te helpen bij het verkennen van producten die bij hen passen, om contact te maken met deskundigen uit de gemeenschap en, als ze dat willen, een aankoop te doen. LinkedIn heeft bijna 90.000 B2B-producten en leden kunnen ze gemakkelijk vinden via de zoekfunctie van LinkedIn.

LinkedIn heeft plannen om nieuwe categoriefilters toe te voegen en de relevantie van de Product Pages te verbeteren, zodat ze een meer persoonlijke ervaring kunnen bieden. Het aankoopproces voor professionals kan vaak lang en lastig zijn, waarbij zij informatie moeten verzamelen over producten en alternatieven, feedback van klanten moeten verkrijgen en contact moeten opnemen met verkooprepresentatieven. Product Pages stellen professionals in staat betere aankoopbeslissingen te maken.

Posts inplannen

LinkedIn biedt nu de optie die veel bedrijven en professionals willen: het vermogen om hun posts vooruit te plannen. Er verschijnt een ‘planning’-icoon naast de ‘post’-knop wanneer je een bericht maakt. Klik op het icoon om je post te plannen en selecteer de dag en het tijdstip waarop je content gedeeld wordt. Je hebt volledige controle over je content en je kunt het aanpassen wanneer je wil.

Updates van analytics dashboard

LinkedIn beseft hoe belangrijk het is om toegang te hebben tot informatie die je bereik kan vergroten en de effectiviteit van je content kan meten. Daarom is LinkedIn bezig met het updaten van het creator analytics dashboard, met data over je publiek en de best presterende content. Zo kun je de ontwikkeling van je volgers in kaart brengen en meer te weten komen over de demografie van je publiek.

Met de nieuwe gegevensexportfunctie in het dashboard kun je deze gegevens gebruiken om patronen te ontdekken en je analytics te beheren op een manier die het beste bij je past. Je moet de creator mode activeren om deze updates te kunnen gebruiken.

Verbeterde toegankelijkheid

LinkedIn biedt automatisch ondertiteling voor video’s die op het platform worden geüpload (op dit moment alleen in het Engels). Je kunt deze ondertiteling bewerken of aanpassen voor je de video publiceert. Daarnaast kun je de hoog contrast-mode activeren op de LinkedIn app om video’s toegankelijker te maken voor mensen met visuele beperkingen of slecht zicht.

Alt-teksten toevoegen

Met Campaign Manager kunnen adverteerders nu alternatieve of alt-teksten toevoegen aan afbeeldingen in hun advertenties. Zo kunnen ook blinden of visueel beperkten gebruikers de afbeeldingen begrijpen die worden getoond.