Alle Android- en iOS-gebruikers opgelet! Instagram heeft het uiterlijk en logo van zijn apps aangepast. Bij WeDigital was dit het gespreksonderwerp van de dag. De een vindt het mooi, de ander kiest liever voor het ‘oude vertrouwde’. Wat vinden jullie ervan?
Er is de afgelopen tijd veel te doen geweest rondom Insta. Zo maakte de chronologische fotoweergave plaats voor een nieuw algoritme en werd de video verlengd naar wel 60 sec! Onlangs experimenteerden ze nog met een nieuwe stijl en een contactknop voor bedrijven. En dat mag ook wel… Sinds de overname door Facebook in 2012 is er namelijk maar weinig aangepast aan het design. Maar sinds gister is daar verandering ingekomen! Als je de update installeert, zul je een compleet vernieuwt logo en design zien.
Bont gekleurd logo
Van een simpel camera-icoon, kiest Instagram nu voor de bonte kleuren paars, roze, geel en wit. Ook de andere apps van Instagram (Layout, Boomerang en Hyperlapse) hebben nieuwe iconen gekregen. Hierbij zijn de lijnen juist gekleurd en de achtergrond wit gebleven. De gebruikers van de dienst delen dagelijks meer dan 80 miljoen foto’s en video’s. Volgens de designers sluit de nieuwe stijl beter aan bij de manier waarop mensen de app gebruiken.
Van oud blauw naar zwart-wit
Een aantal weken geleden lekte de nieuwe look van Instagram al uit. Een kleine groep gebruikers zagen toen al deze veranderingen. De blauwe balken boven- en onderin zijn nu verruilt voor een strak simplistisch wit design met zwarte knoppen. De kleuren en foto’s moeten bij dit nieuwe ontwerp meer opvallen. De indeling van de apps en de blauw gekleurde #hashtags zijn echter hetzelfde gebleven.