Facebookpagina’s krijgen binnenkort een grote update. Bedrijven krijgen de mogelijkheid om privé te reageren op reacties van klanten en/of fans. Voorheen was het alleen mogelijk om publiekelijk te reageren, waardoor de discussie in eerste instantie altijd openbaar was.
Nu krijgen beheerders de mogelijkheid om direct op “bericht” te klikken om een privégesprek te beginnen. Dit gesprek bevat een link naar het originele commentaar zodat klanten makkelijk terug kunnen kijken welke vraag ze ook alweer gesteld hadden of waarom ze een bericht van een bedrijf ontvangen. Deze nieuwe functie wordt binnenkort beschikbaar.
Relaties verbeteren
Facebook verwacht dat deze nieuwe functie helpt de relatie tussen bedrijven en klanten te verbeteren. Binnenkort introduceert het sociale netwerk ook nieuwe admin functies voor de Messenger app.
Beheerders krijgen de mogelijkheid om standaardantwoorden op te slaan voor bijvoorbeeld veel gestelde vragen en de inbox van beheerders krijgt ook een update waardoor beheerders nu meerdere berichten tegelijk kunnen archiveren, verwijderen of markeren als spam.
Badges als beloning voor bedrijven
Met deze updates wil Facebook een poging wagen telefoon te verslaan als primair klantenservice-kanaal. Om dit aan te moedigen, heeft Facebook een nieuwe manier gevonden om aan te geven of een pagina actief reageert op berichten.
Pagina’s die binnen vijf minuten op ten minste 90 procent van de berichten reageren krijgen een badge. De reactietijd wordt gebaseerd op de data van de laatste zeven dagen.