Vandaag op Twitter: automerk SEAT die volledig de plank misslaat in haar poging om nieuwe klanten te bereiken. Het idee klonk waarschijnlijk zo goed tijdens het marketingoverleg. Laten we ons nieuwe auto abonnement onder de aandacht brengen bij Spotify gebruikers. Want: muziek en auto’s is wel ongeveer hetzelfde ding. En dat heeft SEAT geweten.
1. Tenenkrommende inhakers
Het begon vanmorgen met een aantal tenenkrommende reacties van SEAT op gebruikers die hun Spotify tips deelden:
@aggy75 Goed nummer, Agnes! Ben jij al op de hoogte van de nieuwe vorm van een abonnement: een auto-abonnement. http://t.co/1pmT78WDju ^RS
— SEAT Nederland (@SEAT_NL) April 29, 2015
@meesterPip Ben jij in de stemming voor een nieuw abonnement naast Spotify? Wat dacht je van een abonnement op een auto? ^RS
— SEAT Nederland (@SEAT_NL) April 29, 2015
@Trademark88 Wie niet waagt ;-). Van muziek- naar auto-abonnement. Maar zonder rijbewijs van weinig nut inderdaad. Veel luisterplezier! ^RS
— SEAT Nederland (@SEAT_NL) April 29, 2015
2. #IkDoeEenSeatje
Twitter gaat los. De leukste (en minder leuke) inhakers worden gedeeld via #IkDoeEenSeatje.
Oh je kijkt nu dus voetbal. lijkt het je interessant om een bloempot van ons te kopen? #IkDoeEenSeatje
— Humphry van Asdonck (@HumphryJoey) April 29, 2015
Ook T-Mobile doet mee, net als wat kleinere bedrijven:
.@SEAT_NL Er zit een 'T' in jullie naam. Ook in de onze. Dusse.., telefoon kopen? ^Bram
— T-Mobile Webcare (@tmobile_webcare) April 29, 2015
Je kijkt graag de nieuwste series? Bekijk onze visuele boekrecensies eens. http://t.co/hYiZlwA0q7 #IkDoeEenSeatje
— Boekiewoogie (@Boekiewoogie_nl) April 29, 2015
3. SEAT maakt excuses
Oeps… We zijn misschien iets te enthousiast geweest in onze aanpak. Het is zeker niet de bedoeling om SPAM te versturen. Excuses hiervoor!
— SEAT Nederland (@SEAT_NL) April 29, 2015
En klaar!