Selecteer een pagina

Er is natuurlijk niets effectiever dan gevat inspelen op het gesprek van de dag. En wat leent zich daar beter voor dan sport. Het is niet politiek gekleurd en een veilige keuze, maar toch heeft iedereen wel een mening over een voetbaltransfer of Formule 1-uitslagen. Maar er zijn een aantal memorabele momenten waar zo goed op ingespeeld is dat wij er als social agency jaloers op zijn.

Tennis

Nike: Roger Federer’s schoenen wimbledon 2013

Slogan: One match wonder

Wimbledon 2013, Roger Federer draagt schoenen met oranje zolen en dat mag niet volgens de dresscode van het toernooi. Alles moet wit zijn. Nadat hij een nieuw paar schoenen had aangetrokken voor de tweede ronde werd hij verslagen. Zou het ook zo gelopen hebben als hij z’n eerste schoenen had aangehouden? We zullen het nooit weten.

Heineken: F1 Grand Prix Zandvoort 2021 

Formule 1

Slogan: Het rondje waar we 35 jaar op hebben gewacht

Na 35 jaar is het eindelijk weer eens zo ver. Een Nederlandse Grand Prix en dat met een Nederlandse coureur die voor de wereldtitel vecht. Daar moest de hoofdsponsor van de Grand Prix natuurlijk goed gebruik van maken.

Schaatsen

Randstad: Sven Kramer foute wissel 2010

Slogan: Zoek de baan die bij je past

Een van de grootste blunders uit de Nederlandse sportgeschiedenis. De foute wissel van Sven Kramer. Het feit dat Sven de verkeerde ‘baan’ op ging en zijn kans op goud verloor betekende een wel een gouden inhaker voor Randstad.

Voetbal

Andrelon: wk 2014, van Gaal wisselt keepers vlak voor de penalty’s beginnen.

Slogan: Zelden zo’n perfecte krul gezien.

Tijdens het WK van 2014 maakte Louis van Gaal de keuze om vlak voor de penalty’s de keeper Jasper Cillessen te wisselen met penaltykiller Tim Krul. En dat bleek een gouden zet. Heel het land kende Tim Krul ineens en die kans kon Andrélon natuurlijk niet aan zich voorbij laten gaan.

Elfstedentoch

Durex: elfstedentocht 1997

Slogan: Met Durex giet het altijd oan, ook bij minder dan 15 cm.

Om naar goede voorbeelden van inhakers te zoeken hoef je natuurlijk niet alleen maar naar online posts te kijken ook in de vorige eeuw wisten ze wat ze deden. En deze is zo goed dat hij zelfs niet eens een uitleg nodig heeft ;)