Maak nu je eigen geofilter!

Maak nu je eigen geofilter!

Dat Snapchat zich blijft ontwikkelen, hoeven we je vast niet te vertellen. Eerder schreven we al dat Snapchat de 2,1 miljoen dagelijkse gebruikers is gepasseerd.  Ook zijn we allemaal al wel bekend met de filters. Eén van de welbekende Snapchat filters zijn de geofilters. Een geofilter is een filter die je over je foto of video kan plaatsen om te laten zien waar je bent. Deze filters bestaan al een tijdje, maar nu kun je ze zelf maken in Nederland. Je hebt nu de mogelijkheid om zelf een filter te ontwerpen voor jouw feest! Wanneer Snapchat jouw filters heeft goedgekeurd, kunnen andere gebruikers, die zich in de buurt bevinden, ze ook gebruiken voor hun foto’s.

Hoe je zelf zo’n filter maakt? Allereerst moet je de app openen. Klik vervolgens op het Snapchat logo dat linksboven in het scherm staat. Open je instellingen en klik op ‘geofilters op aanvraag’. Vervolgens krijg je drie gelegenheden waar een filter voor gemaakt kan worden: bruiloft, verjaardag of zomaar een feestje. Wanneer je op één van die drie opties klikt, krijg je verschillende filters te zien. Klik er één aan en schrijf er je eigen tekst bij! Wanneer de filter af is en je het een naam hebt gegeven, krijg je de optie waar en wanneer je de filter wilt laten verschijnen.

Let wel op, er zit een klein prijskaartje aan. Voor de filter betaal je minimaal € 6,99. De prijs kan verschillen omdat deze bepaald wordt door onder andere de grootte van de locatie en hoe lang de filter beschikbaar moet zijn.

Wat Snapchat zegt over deze ontwikkeling? Zij zeggen dat het een geweldige manier is om een extra dimensie toe te voegen aan jouw feest, omdat al je vrienden op het feest de filter kunnen gebruiken bij het delen van hun snaps.

Vind je de standaard mogelijkheden niet spannend genoeg? Neem dan contact met ons op voor een design op maat.

Geofilters op Snapchat

Geofilters op Snapchat

OH SNAP! Weer een blog over snapchat. Vorige keer een introductie over Snapchat en nu gaan we een stapje verder. Tegenwoordig een populaire functie, de geofilters. Weer een manier om je snapchat nog unieker te maken, door bijvoorbeeld te laten zien wat de temperatuur is of waar je op dat moment bent. Snapchat gaat met hun aankomende update hier nog een stapje verder, de zogenoemde geofilters worden geupdate.

snapchatss

Wat is er nieuw?

Snapchat maakt onderscheidt tussen twee verschillende geofilters. Het community geofilter en het on-demand geofilter. Het community geofilter is in de bovenstaande afbeelding te zien, dit zijn de publieke plaatsen die niet aan een bedrijf of organisatie gerelateerd zijn. Deze kunnen door iedereen gratis worden aangemaakt op de website. Dit geofilter is al een tijdje in Nederland geïntroduceerd, wat binnenkort er aan gaat komen is het on-demand geofilter.

De naam zegt het al, het on-demand geofilter wordt op verzoek door snapchat aangemaakt. Het design zal je zelf moeten aanleveren. De grootste verschillen tussen deze twee filters zijn de prijs en het tijdslimiet. Waar het community filter niet gebonden is aan een tijdlimiet, is het on-demand geofilter maximaal voor een maand te boeken. Snapchat richt zich met het on-demand filter vooral op evenemten. Dit kunnen hele grote evenementen zijn, maar ook voor een verjaardsfeestje. Echter zal je een goede overweging moeten maken over het aantal vierkante meters en de tijdsduur, dit zal uiteindelijk de prijs voor dit filter bepalen. Het on-demand geofilter is nog niet beschikbaar in Nederland, Snapchat geeft aan dat deze update zeer binnenkort zal gaan plaatsvinden.

snapchatss2

Oppertunities

Waar liggen nu precies de kansen voor de bedrijven. Het on-demand geofilter laat het toe om bedrijfslogo’s op te nemen in het filter. Het is nu dus mogelijk om via deze filters reclame te maken voor je bedrijf of organisatie. Een fanatieke snapchatter kan wel meer dan 100 views krijgen op zijn snapchat. Een aantrekkelijk on-demand geofilter zou dus, wanneer succesvol ingezet, een enorm bereik kunnen genereren. Er zal zorgvuldig over de locatie en het uiterlijk van de filter moeten worden nagedacht. Stel je zet een filter op een interessante locatie in Amsterdam en deze gaat ‘viral’, zal dit enorme reclame zijn voor het bedrijf.

Snap je het nog steeds niet? Stel een vraag in de reacties (:

Hoe maak ik een Facebook slideshow video ad?

Hoe maak ik een Facebook slideshow video ad?

Facebook rolt langzaam maar zeker de slideshow video ad uit, maar waar kun je die nu vinden en inboeken?

Neem de volgende stappen om deze video-advertentie met meerdere afbeeldingen op te maken en in te boeken.

  1. Ga naar “Create ad“
    Afbeelding1
  2. Kies je doel. Je kunt de slide show voor video voor de volgende doelen gebruiken:
    Afbeelding2
  3. Na het kiezen van je doel om extra likes, conversies of bijvoorbeeld video views te krijgen voer je de doelgroep het budget en de timings in. Niet anders dan bij andere advormen.
  4. Tot deze stap! In het frame waar je je video kunt uploaden klik je op de “Create slideshow” button zoals hieronder. Je kunt 3 tot 7 afbeeldingen uploaden. Dit kunnen eigen afbeeldingen zijn of gratis stockfoto’s die door Facebook worden aangeboden.
    Afbeelding3
  5. Bepaal de afspeellengte voor je video-advertentie, dit kun je zelf invoeren tot 15 seconden.
  6. Klik nogmaals op “Create slideshow” en bouw je video op. Het zou ongeveer 1 á 2 minuten moeten duren om de gemaakte videoslideshow terug te kijken.
  7. Kies een thumbnail voor je advertentie en vergeet de tekst niet aan te passen! Afhankelijk van de soort advertentievorm die je gekozen hebt kun je nog een call-to-action button toevoegen.

Nog een aantal tips voor betere resultaten!

  • Gebruik beelden met een hoge resolutie
  • Vermijd korrelige en wazige beelden.
  • Gebruik afbeeldingen met dezelfde afmetingen. De ideale maat is 1280-720 pixels of een afbeeldingratio van 16:9 of 4:3.
  • Als je afbeeldingen in verschillende maten upload past Facebook deze automatisch aan naar een vierkante afbeelding.

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!