Geofilters op Snapchat

Geofilters op Snapchat

OH SNAP! Weer een blog over snapchat. Vorige keer een introductie over Snapchat en nu gaan we een stapje verder. Tegenwoordig een populaire functie, de geofilters. Weer een manier om je snapchat nog unieker te maken, door bijvoorbeeld te laten zien wat de temperatuur is of waar je op dat moment bent. Snapchat gaat met hun aankomende update hier nog een stapje verder, de zogenoemde geofilters worden geupdate.

snapchatss

Wat is er nieuw?

Snapchat maakt onderscheidt tussen twee verschillende geofilters. Het community geofilter en het on-demand geofilter. Het community geofilter is in de bovenstaande afbeelding te zien, dit zijn de publieke plaatsen die niet aan een bedrijf of organisatie gerelateerd zijn. Deze kunnen door iedereen gratis worden aangemaakt op de website. Dit geofilter is al een tijdje in Nederland geïntroduceerd, wat binnenkort er aan gaat komen is het on-demand geofilter.

De naam zegt het al, het on-demand geofilter wordt op verzoek door snapchat aangemaakt. Het design zal je zelf moeten aanleveren. De grootste verschillen tussen deze twee filters zijn de prijs en het tijdslimiet. Waar het community filter niet gebonden is aan een tijdlimiet, is het on-demand geofilter maximaal voor een maand te boeken. Snapchat richt zich met het on-demand filter vooral op evenemten. Dit kunnen hele grote evenementen zijn, maar ook voor een verjaardsfeestje. Echter zal je een goede overweging moeten maken over het aantal vierkante meters en de tijdsduur, dit zal uiteindelijk de prijs voor dit filter bepalen. Het on-demand geofilter is nog niet beschikbaar in Nederland, Snapchat geeft aan dat deze update zeer binnenkort zal gaan plaatsvinden.

snapchatss2

Oppertunities

Waar liggen nu precies de kansen voor de bedrijven. Het on-demand geofilter laat het toe om bedrijfslogo’s op te nemen in het filter. Het is nu dus mogelijk om via deze filters reclame te maken voor je bedrijf of organisatie. Een fanatieke snapchatter kan wel meer dan 100 views krijgen op zijn snapchat. Een aantrekkelijk on-demand geofilter zou dus, wanneer succesvol ingezet, een enorm bereik kunnen genereren. Er zal zorgvuldig over de locatie en het uiterlijk van de filter moeten worden nagedacht. Stel je zet een filter op een interessante locatie in Amsterdam en deze gaat ‘viral’, zal dit enorme reclame zijn voor het bedrijf.

Snap je het nog steeds niet? Stel een vraag in de reacties (:

Hoe maak ik een Facebook slideshow video ad?

Hoe maak ik een Facebook slideshow video ad?

Facebook rolt langzaam maar zeker de slideshow video ad uit, maar waar kun je die nu vinden en inboeken?

Neem de volgende stappen om deze video-advertentie met meerdere afbeeldingen op te maken en in te boeken.

  1. Ga naar “Create ad“
    Afbeelding1
  2. Kies je doel. Je kunt de slide show voor video voor de volgende doelen gebruiken:
    Afbeelding2
  3. Na het kiezen van je doel om extra likes, conversies of bijvoorbeeld video views te krijgen voer je de doelgroep het budget en de timings in. Niet anders dan bij andere advormen.
  4. Tot deze stap! In het frame waar je je video kunt uploaden klik je op de “Create slideshow” button zoals hieronder. Je kunt 3 tot 7 afbeeldingen uploaden. Dit kunnen eigen afbeeldingen zijn of gratis stockfoto’s die door Facebook worden aangeboden.
    Afbeelding3
  5. Bepaal de afspeellengte voor je video-advertentie, dit kun je zelf invoeren tot 15 seconden.
  6. Klik nogmaals op “Create slideshow” en bouw je video op. Het zou ongeveer 1 á 2 minuten moeten duren om de gemaakte videoslideshow terug te kijken.
  7. Kies een thumbnail voor je advertentie en vergeet de tekst niet aan te passen! Afhankelijk van de soort advertentievorm die je gekozen hebt kun je nog een call-to-action button toevoegen.

Nog een aantal tips voor betere resultaten!

  • Gebruik beelden met een hoge resolutie
  • Vermijd korrelige en wazige beelden.
  • Gebruik afbeeldingen met dezelfde afmetingen. De ideale maat is 1280-720 pixels of een afbeeldingratio van 16:9 of 4:3.
  • Als je afbeeldingen in verschillende maten upload past Facebook deze automatisch aan naar een vierkante afbeelding.

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!