Case: De Verkeersonderneming &
Bereikbaar Haaglanden en Rijnland
Ways2go
Hoe zorg je er met een gedragscampagne voor dat Zuid-Hollanders – van vastgeroeste reizigers tot groepen die niet kunnen reizen – nadenken en toegang krijgen tot een manier van duurzaam reizen die bij hen en het milieu past?
Details
Bedrijf: De Verkeersonderneming & Bereikbaar Haaglanden en Rijnland
Ons werk: Webdesign, Content, Advertising, Campagnes
Jaar: 2019-Heden
Website: ways2go.nl
Socials: Facebook | Instagram | Twitter | Youtube
In 2019 ontwikkelden we de Ways2go-campagne. Gedragen door vier karakters die staan voor de verschillende doelgroepen en type reizigers. De campagne richt zich op drie pijlers: Discussiëren, informeren en activeren. Hiervoor wordt veel gebruik gemaakt van social media, storytelling en (offline) activaties
Karakters
Ways2go is Emma, Daan, Nora en Otto. Vier reizigers die Zuid-Hollanders op weg helpen met duurzaam en slim vervoer. Zo staat Emma voor de innovatieve reiziger, Daan als een relaxte flexibele reiziger, Nora die is aangewezen op de fiets of de benenwagen en staat Otto voor de moeilijk te overtuigen en minder flexibele automobilist. Zo staan elk van de karakters voor een herkenbare doelgroep.
Mobility Hub
Door middel van inspirerende en activerende social media content, blogs en acties richt Ways2go zicht niet alleen op de doelgroep. Maar ook op alle fases van het gedragsveranderingsproces. Dat doen we op alle kanalen waar Ways2go actief is: Website, Facebook, Instagram en Twitter. Waardoor we de content elkaar aanvult en versterkt op een slimme manier.
Mobility Hub
Door middel van inspirerende en activerende social media content, blogs en acties richt Ways2go zicht niet alleen op de doelgroep. Maar ook op alle fases van het gedragsveranderingsproces. Dat doen we op alle kanalen waar Ways2go actief is: Website, Facebook, Instagram en Twitter. Waardoor we de content elkaar aanvult en versterkt op een slimme manier.
Acties & Campagnes
Met aantrekkelijke acties en campagnes op social media en de website krijgen Zuid-Hollanders de mogelijkheid om (gratis) deelvervoer te proberen. Zo zorgden we er mede dankzij een grote advertising strategie en content campagne voor dat de ‘Probeer een deelscooter’-actie een groot succes werd!
Ruim
Aanmeldingen voor de probeeractie: Deelscooters
Thuiswerken & Corona
In maart 2020 werden we opgeschrikt door het coronavirus en werden we verzocht om zoveel mogelijk thuis te werken. Een uitdaging voor vele. Door in social content en blogs volledig te richten op thuiswerken vervulden we een belangrijke behoefte tot meer informatie over thuiswerken. Met de Waarwerkjij?-actie springen we daarnaast in op de volgende fase: Het hybride werken.
Thuiswerken & Corona
In maart 2020 werden we opgeschrikt door het coronavirus en werden we verzocht om zoveel mogelijk thuis te werken. Een uitdaging voor vele. Door in social content en blogs volledig te richten op thuiswerken vervulden we een belangrijke behoefte tot meer informatie over thuiswerken. Met de Waarwerkjij?-actie springen we daarnaast in op de volgende fase: Het hybride werken.
Duurzaam Reizen
Speciaal voor de smarthphone gebruikers ontwikkelden we een toffe interactieve infographic. Waarmee we mensen op een laagdrempelige manier bewust maken van duurzaam reizen. Daarbij geven we de Zuid-Hollanders ook advies over duurzame vervoersmogelijkheden.
Duurzaam Reizen
Speciaal voor de smarthphone gebruikers ontwikkelden we een toffe interactieve infographic. Waarmee we mensen op een laagdrempelige manier bewust maken van duurzaam reizen. Daarbij geven we de Zuid-Hollanders ook advies over duurzame vervoersmogelijkheden.