Selecteer een pagina

Case: De Verkeersonderneming &
Bereikbaar Haaglanden en Rijnland

Ways2go

Hoe zorg je er met een gedragscampagne voor dat Zuid-Hollanders – van vastgeroeste reizigers tot groepen die niet kunnen reizen – nadenken en toegang krijgen tot een manier van duurzaam reizen die bij hen en het milieu past?

Details

Bedrijf: De Verkeersonderneming & Bereikbaar Haaglanden en Rijnland

Ons werk: Webdesign, Content, Advertising, Campagnes

Jaar: 2019-Heden

Website: ways2go.nl

Socials: Facebook |  Instagram |  Twitter |  Youtube

In 2019 ontwikkelden we de Ways2go-campagne. Gedragen door vier karakters die staan voor de verschillende doelgroepen en type reizigers. De campagne richt zich op drie pijlers: Discussiëren, informeren en activeren. Hiervoor wordt veel gebruik gemaakt van social media, storytelling en (offline) activaties

Karakters

Ways2go is Emma, Daan, Nora en Otto. Vier reizigers die Zuid-Hollanders op weg helpen met duurzaam en slim vervoer. Zo staat Emma voor de innovatieve reiziger, Daan als een relaxte flexibele reiziger, Nora die is aangewezen op de fiets of de benenwagen en staat Otto voor de moeilijk te overtuigen en minder flexibele automobilist. Zo staan elk van de karakters voor een herkenbare doelgroep.

Mobility Hub

Door middel van inspirerende en activerende social media content, blogs en acties richt Ways2go zicht niet alleen op de doelgroep. Maar ook op alle fases van het gedragsveranderingsproces. Dat doen we op alle kanalen waar Ways2go actief is: Website, Facebook, Instagram en Twitter. Waardoor we de content elkaar aanvult en versterkt op een slimme manier.

Mobility Hub

Door middel van inspirerende en activerende social media content, blogs en acties richt Ways2go zicht niet alleen op de doelgroep. Maar ook op alle fases van het gedragsveranderingsproces. Dat doen we op alle kanalen waar Ways2go actief is: Website, Facebook, Instagram en Twitter. Waardoor we de content elkaar aanvult en versterkt op een slimme manier.

Acties & Campagnes

Met aantrekkelijke acties en campagnes op social media en de website krijgen Zuid-Hollanders de mogelijkheid om (gratis) deelvervoer te proberen. Zo zorgden we er mede dankzij een grote advertising strategie en content campagne voor dat de ‘Probeer een deelscooter’-actie een groot succes werd!

Ruim

Aanmeldingen voor de probeeractie: Deelscooters

WeDigital_Case_Ways2go_Onlline_Campagne_Hybride_Werken_Waarwerkjij

Thuiswerken & Corona

In maart 2020 werden we opgeschrikt door het coronavirus en werden we verzocht om zoveel mogelijk thuis te werken. Een uitdaging voor vele. Door in social content en blogs volledig te richten op thuiswerken vervulden we een belangrijke behoefte tot meer informatie over thuiswerken. Met de Waarwerkjij?-actie springen we daarnaast in op de volgende fase: Het hybride werken.

Thuiswerken & Corona

In maart 2020 werden we opgeschrikt door het coronavirus en werden we verzocht om zoveel mogelijk thuis te werken. Een uitdaging voor vele. Door in social content en blogs volledig te richten op thuiswerken vervulden we een belangrijke behoefte tot meer informatie over thuiswerken. Met de Waarwerkjij?-actie springen we daarnaast in op de volgende fase: Het hybride werken.

WeDigital_Case_Ways2go_Onlline_Campagne_Hybride_Werken_Waarwerkjij

Duurzaam Reizen

Speciaal voor de smarthphone gebruikers ontwikkelden we een toffe interactieve infographic. Waarmee we mensen op een laagdrempelige manier bewust maken van duurzaam reizen. Daarbij geven we de Zuid-Hollanders ook advies over duurzame vervoersmogelijkheden.

WeDigital_Case_Ways2go_Onlline_Marketing_Campagne_Interactieve_Infographic

Duurzaam Reizen

Speciaal voor de smarthphone gebruikers ontwikkelden we een toffe interactieve infographic. Waarmee we mensen op een laagdrempelige manier bewust maken van duurzaam reizen. Daarbij geven we de Zuid-Hollanders ook advies over duurzame vervoersmogelijkheden.

WeDigital_Case_Ways2go_Onlline_Marketing_Campagne_Interactieve_Infographic

Ook op zoek naar een sterke campagne?