Case: Soa Aids Nederland / Rutgers
Survey aanjagen
Voor Soa Aids Nederland en Kenniscentrum Rutgers hebben we met slimme advertising, binnen een week meer dan 5.000 jongeren geworven. Voor een onderzoek naar: Seks, daten en relaties tijdens de Coronacrisis.
Details
Bedrijf: Soa Aids Nederland / Rutgers
Ons werk: Advertising
Jaar: 2020
Website: rutgers.nl
Socials: Snapchat | Instagram
Sinds 2015 voeren we diverse campagnes uit voor Soa Aids Nederland, Sense.info en Rutgers. Daarnaast zijn we betrokken bij het opzetten van verhaallijnen, acties en advertising.
Adverteren
In mei 2020 is door Soa Aids Nederland, Rutgers en het RIVM onderzoek gedaan naar de impact van de corona maatregelen, op het liefdes -en seksleven van jongeren. Data is verzameld aan de hand van een vragenlijst. Hierbij is ons gevraagd om deze survey aan te jagen, door advertenties op te tuigen en uit te voeren op social media. De looptijd van de advertenties was een week.
De juiste social media kanalen
Mede door de inzet van Snapchat en Instagram Stories, hebben we binnen een week tijd meer dan 5.000 aanmeldingen gekregen. Hiermee overtroffen we alle verwachtingen, het doel was namelijk: 1.000 respondenten. Waardoor de conclusies van het uiteindelijke onderzoek, ook een stuk accurater hebben uitgepakt.
Of zoals Mark Vermeulen, directeur van Soa Aids Nederland, het verwoord in het NOS Radio 1 Journaal: “De coronapandemie heeft voor een flinke verschuiving in het seksuele gedrag van vrijgezellen gezorgd. Die aanname hadden we al wel, maar nu zien we dat ook in ons onderzoek terug.”
De juiste social media kanalen
Mede door de inzet van Snapchat en Instagram Stories, hebben we binnen een week tijd meer dan 5.000 aanmeldingen gekregen. Hiermee overtroffen we alle verwachtingen, het doel was namelijk: 1.000 respondenten. Waardoor de conclusies van het uiteindelijke onderzoek, ook een stuk accurater hebben uitgepakt.
Of zoals Mark Vermeulen, directeur van Soa Aids Nederland, het verwoord in het NOS Radio 1 Journaal: “De coronapandemie heeft voor een flinke verschuiving in het seksuele gedrag van vrijgezellen gezorgd. Die aanname hadden we al wel, maar nu zien we dat ook in ons onderzoek terug.”
Resultaten
De social media advertenties leverden de volgende resultaten op:
Meer dan
5.000
Aanmeldingen
Ruim
1.8 Miljoen
Weergaven
Meer dan
20.000
Clicks
In het nieuws
De resultaten van het onderzoek zijn hier terug te vinden: