Snapchat advertising & branding
Waarom Snapchat?
Snapchat is een social medium waarmee je foto’s naar elkaar kan sturen, die daarna weer verdwijnen.
Inmiddels is deze app één van de meest gebruikte social media.
Voorheen uitsluitend populair onder de tieners, nu ook gebruikt door de oudere generaties.
Bovendien is 33% van de Snapchat gebruikers niet actief op Facebook of Instagram.
Advertising
Of je nu meer omzet wilt draaien met je webshop, meer downloads van je app wilt realiseren.
Of dat je ook meer bereik en volgers wil op dit sociale medium.
De advertenties van Snapchat zijn zo ingericht dat ze serieus resultaat opleveren.
En wij kunnen je daar bij helpen door de juiste campagne te bedenken.
Campagnes die zowel onderscheidend zijn, als tot een meetbaar resultaat leiden.
Ik weet genoeg!
Advertentieformaten
Snapchat kent vier standaard advertentieformaten.
Snap ads
Collection ads
Story ads
Commercials
Vergroot je bekendheid onder gebruikers met een zes-seconden-video, die vertoond wordt tussen de premium-content van Snapchat en dus niet kan worden weggetikt.
Speciale branding mogelijkheden
Ga een stap verder met je bedrijf door advertisements naar een heel nieuw level te tillen!
Geofilter
Wordt onderdeel van het gesprek op Snapchat door een foto/video-filter. Deze filters zijn locatie gebonden en zullen geactiveerd worden zodra jij je op deze locatie bevindt. Er zijn twee verschillende geofilters, de community geo filter en de on-demand geofilter.
Community geofilter
Een filter zonder tijdslimiet waar alleen publieke plaatsen voor in aanmerking komen, bedrijfslogo’s zijn daarom niet mogelijk. Plaatsen die voor een community geofilter in aanmerking komen zijn bijvoorbeeld: een kerk, een park, een school, een dorp etc.
On-demand geofilter
Een filter met tijdslimiet, speciaal ontworpen voor evenementen, feesten, festivals etc. Bedrijfslogo’s zijn hier toegestaan. Bij het on-demand geofilter geldt hoe langer de tijdsduur en hoe groter de locatie des te duurder het filter is.
AR-lenzen
Creëer memorabele, interactieve ervaringen met AR-lenzen, die gebruikers kunnen gebruiken en delen met hun vrienden.
Interactieve ervaringen
AR Lenzen dichten de fysieke kloof tussen jouw bedrijf en je klanten. Laat gebruikers zichzelf compleet onderdompelen in een geheel nieuwe ervaring, waarbij fictie en realiteit in elkaar overlopen door de toepassing van Augumented Reality.
Niet alleen biedt deze vorm van advertisement een hoop impressies. Je zorgt er ook voor dat gebruikers echt betrokken raken bij jouw bedrijf of merk. Doordat ze nu letterlijk onderdeel zijn van je advertentie.
Verschillende advertenties voor verschillende doelen
Met de advertentievormen van Snapchat kan je de focus leggen op:
Website clicks
- Stuur gebruikers naar je website
- Vergroot je bereik en creëer meer online betrokkenheid voor je bedrijf of webshop
Video views
- Vertel je verhaal door middel van video
- Krijg meer videoweergaven
- Bereik meer mensen en vergroot de betrokkenheid van je bedrijf op Snapchat
Conversies
- Zorg voor meer verkoop of meer downloads
- Krijg meer conversies van een zeer betrokken publiek
- Ideaal voor webshops die de focus verleggen naar de Millennial en Gen Z
Bekendheid
- Vergroot de bekendheid van je bedrijf, dienst of product
- Merkbekendheid
- Maak de gebruiker bewuwst van je aanwezigheid en geef een aanzet tot meer betrokkenheid