Case: Tim & Sofie Activatie Campagne

#Stappentellerbingo

Wie weet exact 10.342 stappen te zetten? Met #Stappentellerbingo motiveren Tim & Sofie Twentenaren en werkend regio Zwolle om een exact aantal stappen te zetten.

Details

Bedrijf: Tim Reist (Twente Mobiel) en Sofie Werkt (Regio Zwolle Mobiel)
Ons werk: Concept, Campagne, Advertising
Jaar: 2020 – 2021
Website: timensofie.nl
Socials: Facebook (Tim Reist), Instagram, Facebook (Sofie)

Met #stappentellerbingo maakten we gebruik van een combinatie gamification via stories, bewustwording via social posts en advertising en bewijsaanvoering via de website.

Doel van de campagne

Tim en Sofie daagden via social media hun volgers uit om (meer) te gaan wandelen in tijden van corona en lockdowns. Wekelijks werden via stories drie getallen gedeeld. Inwoners van de regio’s Zwolle en Twente deelden bewijs dat zij een van deze getallen hebben gelopen.

WeDigital_belvilla_influencers_laviesanne_compressed
WeDigital_belvilla_influencers_daanalferink_compressed

Resultaat

Tientallen fans van Tim en Sofie deelden op social media (met #Stappentellerbingo) en de website hun inzending in. Met de actie werden enkele tienduizenden mensen in de regio Zwolle en Twente bereikt

#Stappentellerbingo is genomineerd voor een Loopaward 2022. De award voor het beste loopinitiatief van Nederland.

Resultaat

Tientallen fans van Tim en Sofie deelden op social media (met #Stappentellerbingo) en de website hun inzending in. Met de actie werden enkele tienduizenden mensen in de regio Zwolle en Twente bereikt

#Stappentellerbingo is genomineerd voor een Loopaward 2022. De award voor het beste loopinitiatief van Nederland..

WeDigital_belvilla_influencers_iris_compressed

Tim & Sofie

Namens Twente Mobiel en Regio Zwolle Mobiel stimuleren Tim Reist en Sofie Werkt werknemers uit de respectievelijk regio’s om op alternatieve wijzen te reizen. Want waarom zou je in de file aansluiten als er andere reismogelijkheden zijn of als je kunt thuiswerken.

Ook op zoek naar een creatieve campagne?