De Verkeersonderneming, Bereikbaar Haaglanden en Rijnland

Probeerpas

Strategie

Content

Advertising

Campagnes

Dat het openbaar vervoer een goede keuze is, wisten we al een tijdje. Voor een aantal klanten werken we al jaren hard om zoveel mogelijk forenzen uit de auto te krijgen en in de trein en bus. Voor Bereikbaar Haaglanden en Rijnland hebben we alles uit de kast getrokken om nóg meer mensen te overtuigen om de auto te laten staan en het openbaar vervoer te proberen. Dat alles onder het mom van: #probeerheteens.

#Probeerheteens, van proberen kun je leren. Van het leren waarderen van een nieuwe smaak tot aan het leren waarderen van het ov. Door iets nieuws uit te proberen blijf je jezelf ontwikkelen. Met verschillende contactmomenten prikkelen we de doelgroep met nieuwe uitdagingen.

Het aanbod: reis je minimaal 3 dagen per week met de auto naar het werk? Dan mag je nu twee maanden lang kosteloos het ov uitproberen.

We hebben een combinatie ingezet van verschillende activaties. De meest succesvolle ‘conversation starter’ waren de insectenlollies. Werknemers vonden deze binnen hun kantoor terug. #probeerheteens 

Uiteraard werd het geheel ondersteund met een sterke inzet van social media- en contentmarketing met daarbij een conversiegerichte website. 

De resultaten spreken voor zich. We hebben bijna 2.000 forenzen weten uit te dagen om een ov-probeerpas aan te vragen.

Uit aanvullend onderzoek is gebleken dat 69% na het aflopen van de proefperiode besluit om met het ov te blijven reizen.

Deelnemers actie

%

Blijvend uit de file

Ook op zoek naar een sterke campagne?

E-Mail

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!