Case: Hollandsnieuwe
Maak je dromen waar
Hoe kunnen wij de single release van Jeroen van der Boom extra aandacht geven via de hollandsnieuwe Facebookpagina?
Voor hollandsnieuwe ontwikkelden we een Facebook-applicatie die inspeelt op de inhoud van het nummer en waarbij hollandsnieuwe direct haar nieuwe slogan “daar houden wij van” kon laden.
Details
Bedrijf: hollandsnieuwe (Vodafone)
Ons werk: Advertising, Content management, Development en Applicatie
Jaar: 2014
Website: hollandsnieuwe
Socials: Facebook |
Voor hollandsnieuwe bedachten we een winactie en ontwikkelden we een Facebook applicatie. Om zo de samenwerking tussen hollandsnieuwe en Jeroen van der Boom extra kracht te geven.
Nanana
In het nummer ‘Nanana’ zingt Jeroen van der Boom over je dromen achterna gaan. Na aanleiding hiervan hebben wij bedacht om samen met hollandsnieuwe de dromen waar te gaan maken van de fans, net als in het liedje!
De fans van hollandsnieuwe konden hun dromen insturen via een Facebook-applicatie en via de website: daarhoudenwijvan.nl. De dromen van andere deelnemers kon je ook bekijken en beoordelen door middel van het geven van sterren. De applicatie was alleen toegankelijk voor hollandsnieuwe fans.
WeDigital is van a-z betrokken geweest bij de applicatie. Van het bedenken van de applicatie, tot aan het maken van content rondom de uitreiking.

De Applicatie
De applicatie, van eerste schets tot aan uitvoering:






Content
Het aanjagen van de applicatie ging via diverse media en uiteraard ook via social. We hebben inzendingen uitgelicht en suggesties voor dromen gegeven. Aan het eind van de actie hebben drie mensen gewonnen, er is onder andere een ballonvaart weggeven. Jeroen van der Boom ging samen met onze Jesse op pad om de winnaars te verrassen.


