Van der Valk Instagram strategie
Klant: Van der Valk Verrast
Wanneer: september 2015
Expertise: Content marketing en strategie
Het doel
Een succesvol Instagram account opstarten dat een nieuwe (jonge) doelgroep aanspreekt en de ruimte biedt om de unieke verhalen van Van der Valk in beeld te vertellen.
De vraag
Van der Valk heeft WeDigital gevraagd een strategie te schrijven om een goede start te kunnen maken op Instagram. Belangrijke uitgangspunten hierbij waren dat de strategie zich focust op Nederland, de uitvoering grotendeels door Van der Valk zelf gedaan zal worden en dat de activiteiten zowel aan branding- als sales doelstellingen moeten bijdragen.
De oplossing
Na een grondige analyse hebben we een duidelijke social identity, tone of voice en visuele stijl opgesteld waarbij Van der Valk als verrassend en inspirerend naar voren komt. Vervolgens hebben we een gefaseerde aanpak opgesteld om de strategie uit te rollen.
Content
Hieronder enkele voorbeelden van posts die door Van der Valk als gevolg van de strategie op Instagram zijn geplaatst.
Belangrijke onderdelen van de strategie
Social Identity
In de social identity wordt beschreven hoe Van der Valk zich gedraagt op Instagram en wat de te gebruiken tone of voice is. Dat ziet er zo uit: Van der Valk op Instagram neemt je mee achter de schermen. De ‘Instagram Valk’ is hipper dan de andere kanalen en straalt dit ook uit.
Thema’s & Verhaallijnen
Middels thema’s & verhaallijnen brengen we structuur aan in de content. Van der Valk gaat een (nieuwe) jonge doelgroep aanspreken door te verrassen, inspireren en de unieke verhalen van Van der Valk in beeld te vertellen.
Gefaseerde aanpak
Dit kan natuurlijk niet in 1x, daarom is gekozen voor een gefaseerde aanpak met verschillende evaluatie momenten.