Case: iBOOD

Scherpe Socials

Hoe zorg je dat iBOOD opnieuw betrokken raakt met de community op socials? Voor iBOOD ontwikkelden we een nieuwe social media strategie, waar met name de (kwalitatieve) groei van het Instagram account centraal staat. Ons uitgangspunt?

Een gemiddelde maandelijkse groei van twintig procent, met content die aandacht trekt en de interactie niet schuwt. Hiermee maken we van iBOOD weer de meest invloedrijke dagdealer van Nederland.

Details

Bedrijf: iBOOD
Ons werk: Social Media Beheer, Content Creatie, Branding en Advertising
Jaar: 2020 – 2022
Website: ibood.com
Socials: Facebook | Instagram

Vanaf het najaar 2020 beheren we de social media kanalen van iBOOD. Hierbij voeren we diverse campagnes uit en ontwikkelen we alle content voor de iBOOD community. Daarnaast hebben we een nieuwe strategie ontwikkeld bijdraagt aan de groei en interactie op social media.

Instagram Feed

We hebben allereerst de feed van een redesign voorzien en zijn daarna aan de slag gegaan met scherpe content en toffe acties. Alle deals en content zijn scherp en hebben een hoog in your face gehalte. Exact datgene waar ze om bekend staan.

In 2022 vond een doorontwikkeling het grid plaats. Waarbij iBOOD’s nieuwe zogenaamde shape-grid is toegepast.

 

WeDIgital_iBood_Case_Instagram_Redesign
WeDigital_iBOOD_Case_Instagram_Engagement

Meer Engagement = Meer Groei

Social media is geen plek om alleen te zenden. Daarom zorgen we voor de juiste content mix. Niet alleen informeren we de iBOOD klanten over de scherpste deals. Ook willen we met ze in gesprek en zoeken we voor iBOOD naar meer engagement. Door hier de juiste acties en samenwerkingen aan te koppelen, hebben we gezorgd voor een structurele stabiel groei van het Instagram account.

Het resultaat is een gemiddelde maandelijkse groei van 20% in followers. Met als absolute uitschieter een maand met zelfs 67% groei.

De combinatie van deze groei en een hoge engagement rate zorgen ervoor dat onze aanpak niet alleen creatief, maar ook meetbaar leidt tot een mooi resultaat!

Meer Engagement = Meer Groei

Social media is geen plek om alleen te zenden. Daarom zorgen we voor de juiste content mix. Niet alleen informeren we de iBOOD klanten over de scherpste deals. Ook willen we met ze in gesprek en zoeken we voor iBOOD naar meer engagement. Door hier de juiste acties en samenwerkingen aan te koppelen, hebben we gezorgd voor een structurele stabiel groei van het Instagram account.

Het resultaat is een gemiddelde maandelijkse groei van 20% in followers. Met als absolute uitschieter een maand met zelfs 67% groei.

De combinatie van deze groei en een hoge engagement rate, zorgen ervoor dat onze aanpak niet alleen creatief mnaar ook meetbaar leidt tot een mooi resultaat!

WeDigital_iBOOD_Case_Instagram_Engagement

Booms, Beats & Base

De basis van onze social media aanpak, noemen we de Booms, de Beats en de Base.

De Booms zijn de unieke acties die ervoor zorgen dat je een reden hebt om iBOOD te (blijven) volgen op de socials en specifiek Instagram.

De Beats is onze content aanpak. Van slimme inhakers tot aan scherpe engagement met de community.

De Base is de structurele advertising die we inzetten om niet alleen meer betrokkenheid te creëren. Maar ook om de juiste doelgroep te blijven bereiken.

WeDigital_Base_Beats_Boom

Op zoek naar een sterke campagne?