hollandsnieuwe Topper

 

 

hollandsnieuwe Topper

Klant: hollandsnieuwe
Wanneer: Q2 2014
Expertise: Content marketing & advertising

 

 

De vraag

Hoe kunnen we onze samenwerking met de Toppers zo goed mogelijk benutten op social media? Doel: verdubbeling van de fanbase.

 

De oplossing

We hebben voor hollandsnieuwe een losse verhaallijn rondom de Toppers opgesteld. Ondersteund met een advertising strategie.

 

Nieuwe fans

Organisch bereik

%

Meer interactie

hollandsnieuwe Topper

Er werd een zoektocht ingezet naar hollandsnieuwe Topper. Een online talentenjacht ondersteund door Facebook content.

Jeroen van den Boom deed de aankondiging voor ons. In een ontspannen setting is er buiten wat video content geschoten en gedeeld op Facebook. Vervolgens is social media gebruikt voor awareness rondom de actie en als traffic aanjager naar de actiepagina van hollandsnieuwe.

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/484667678304517/” size=”500″ mbottom=”50″]

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/posts/491022224335729″ mbottom=”50″]

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/posts/495816563856295″ mbottom=”50″]

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/posts/498992143538737″ mbottom=”50″]

Video content

Al vrij snel werd duidelijk dat videocontent organisch snel meer bereik op Facebook haalde dan foto content. Waar mogelijk hebben wij dan ook in razend tempo zelf videocontent gemaakt, deze binnen enkele uren gemonteerd en live gezet.

Ook is Jeroen van den Boom ingezet om authentieke selfie videos te maken rondom de Toppers zodat deze exclusief op de hollandnieuwe pagina vertoond konden worden. Deze zijn door hem zelf gemonteerd ;) en sloegen door het authentieke karakter goed aan.

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/505048922933059/” size=”500″ mbottom=”50″]

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/492621110842507/” size=”500″ mbottom=”50″]

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/499083653529586/” size=”500″ mbottom=”50″]

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/499411176830167/” size=”500″ mbottom=”50″]

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/501082753329676/” size=”500″ mbottom=”50″]

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/499327650171853/” size=”500″ mbottom=”50″]

[mfb_video url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/videos/504665119638106/” size=”500″ mbottom=”50″]

Win win win!

“Platte content”… we zijn er niet altijd trots op, maar het is vaak wél een garantie tot succes. Ook nu weer. De posts waarbij fans kaarten voor de Toppers in Concert konden winnen door midden van een reactie achter te laten behoorden tot de meest succesvolle in deze periode.

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/posts/504971192940832/” mbottom=”50″]

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/posts/507568242681127/” mbottom=”50″]

#daarhoudenwijvan

Naast de zoektocht naar hollandsnieuwe Topper kreeg de pagina in deze periode een overkoepelend thema. Met het thema ‘daarhoudenwijvan’ werd een kapstok opgezet waar alle activiteiten van hollandsnieuwe in deze periode aan gehangen konden worden.

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/posts/502228349881783″ mbottom=”50″]

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/hollandsnieuwe/posts/503754573062494″ mbottom=”50″]

Wil je ook meer uit je content halen?