Case: Forbo Flooring Systems

Forbo

Hoe kan Forbo, middels social media, bedrijven inspireren en informeren over de mogelijkheden van duurzame vloeroplossingen?

Daarom ontwikkelden we een social media strategie voor Forbo, waarbij de nieuwste collecties op een creatieve manier worden doorvertaald naar Facebook en Instagram content.

Details

Bedrijf: Forbo Flooring Systems
Ons werk: Advertising, Content management, Development, Strategie
Jaar: 2016-Heden
Website: forbo.com
Socials: Facebook | Instagram

Sinds 2016 maken we content voor de internationale Facebook pagina van Forbo. Daarnaast voeren we diverse campagnes uit voor Forbo Nederland. Waarbij we betrokken zijn bij het opzetten van de Instagram feed, story verhalen en advertising.

Forbo kleurtrends
van het jaar

Om de diversiteit van vloeren en kleuren te laten zien, lichten we per kwartaal een ander kleur thema uit. We kijken hierbij ook naar de laatste kleurtrends. Ieder jaar wordt door het merk Pantone een kleur van het jaar verkozen. In 2020 is dit ‘Classic Blue’.

Daarom creëerden we een Instagram grid voor Forbo waarbij we inspelen op deze trend. Ook de Instagram stories werden in dezelfde stijl uitgevoerd.

WeDigital_Forbo_case_Blue_Instagram_Grid_v2
WeDigital_Case_Forbo_Classic Blue
WeDigital_Case_Forbo_Story_Hightlights

Instagram Story Highlights

We ontwikkelden covers voor de Instagram Stroy Highlights, waarmee we de producten en diensten van Forbo centraal zetten.

Instagram Story Highlights

We ontwikkelden covers voor de Instagram Stroy Highlights,waarmee we de producten en diensten van Forbo centraal zetten.

WeDigital_Case_Forbo_Story_Hightlights

Design Dilemma

Bij Forbo kun je vrijwel alle vloeren met elkaar mixen en matchen. Maar welke stijl past nu bij jou? Aan de hand van een aantal dilemma’s konden de Forbo fans hun favoriete design kiezen.

wedigital_forbo_dilemma_social_media_posts
Forbo_Case_Forbo_Novilon_vtwonen_Campagne

Campagne:
Forbo Novilon x vtwonen collectie

De prachtige eigentijdse en veelzijdige vloeren collectie, die voort is gekomen uit de samenwerking tussen Forbo en het vtwonen team, mochten wij doorvertalen naar de Instagram pagina. Daarom ontwikkelden we voor Forbo een Instagram feed met een variatie aan bewegend beeld, foto’s en kleurstalen.

Daarnaast introduceerden we de nieuwe collectie in de Instagram stories. Waarbij de kijker via de story advertenties direct via een swipe up de collectie kon bezichtigen op de website.

Campagne:
Forbo Novilon x vtwonen collectie

De prachtige eigentijdse en veelzijdige vloeren collectie, die voort is gekomen uit de samenwerking tussen Forbo en het vtwonen team, mochten wij doorvertalen naar de Instagram pagina. Daarom ontwikkelden we voor Forbo een Instagram feed met een variatie aan bewegend beeld, foto’s en kleurstalen.

Daarnaast introduceerden we de nieuwe collectie in de Instagram stories. Waarbij de kijker via de story advertenties direct via een swipe up de collectie kon bezichtigen op de website.

Forbo_Case_Forbo_Novilon_vtwonen_Campagne

Campagne:
Marmoleum Marbled 2019

Voor de nieuwe collectie Marmoleum Marbled ontwikkelden we een serie Instagram posts. De collectie herinnert ons aan kleuren en structuren die aanwezig zijn in de bossen, de bergen en velden. De vloeren zijn gemaakt en geïnspireerd door de natuur. Hierdoor maak je in de feed een denkbeeldige wandeling door de natuur.

wedigital_forbo_marbled_instagram_feed

Ook op zoek naar een sterke campagne?