Case: Forbo Flooring Systems
Forbo
Hoe kan Forbo, middels social media, bedrijven inspireren en informeren over de mogelijkheden van duurzame vloeroplossingen?
We ontwikkelden een social media strategie voor ze, waarbij de nieuwste collecties op een creatieve manier worden doorvertaald naar Facebook en Instagram content.
Details
Bedrijf: Forbo Flooring Systems
Ons werk: Advertising, Content management, Development, Strategie
Jaar: 2016-Heden
Website: forbo.com
Socials: Facebook | Instagram
Sinds 2016 maken we content voor de internationale Facebook pagina van Forbo. Daarnaast voeren we diverse campagnes uit voor Forbo Nederland. Waarbij we betrokken zijn bij het opzetten van de Instagram feed, stories en advertising.
Forbo kleurtrends
van het jaar
Om de diversiteit van vloeren en kleuren te laten zien, lichten we per kwartaal een ander kleur thema uit. We kijken hierbij ook naar de laatste kleurtrends. Ieder jaar wordt door het merk Pantone een kleur van het jaar verkozen. In 2020 is dit ‘Classic Blue’.
Daarom creëerden we een Instagram grid waarbij we inspelen op deze trend. Ook de Instagram stories werden in dezelfde stijl uitgevoerd.
Instagram Story Highlights
We ontwikkelden covers voor de Instagram Stroy Highlights, waarmee we de producten en diensten centraal zetten.
Instagram Story Highlights
We ontwikkelden covers voor de Instagram Stroy Highlights,waarmee we de producten en diensten centraal zetten.
Design Dilemma
Bij Forbo kun je vrijwel alle vloeren met elkaar mixen en matchen. Maar welke stijl past nu bij jou? Aan de hand van een aantal dilemma’s konden de fans hun favoriete design kiezen.
Campagne:
Forbo Novilon x vtwonen collectie
De prachtige eigentijdse en veelzijdige vloeren collectie, die voort is gekomen uit de samenwerking tussen Forbo en het vtwonen team, mochten wij doorvertalen naar de Instagram pagina. Daarom ontwikkelden we voor een Instagram feed met een variatie aan bewegend beeld, foto’s en kleurstalen.
Daarnaast introduceerden we de nieuwe collectie in de Instagram stories. Waarbij de kijker via de story advertenties direct via een swipe up de collectie kon bezichtigen op de website.
Campagne:
Forbo Novilon x vtwonen collectie
De prachtige eigentijdse en veelzijdige vloeren collectie, die voort is gekomen uit de samenwerking tussen Forbo en het vtwonen team, mochten wij doorvertalen naar de Instagram pagina. Daarom ontwikkelden we een Instagram feed met een variatie aan bewegend beeld, foto’s en kleurstalen.
Daarnaast introduceerden we de nieuwe collectie in de Instagram stories. Waarbij de kijker via de story advertenties direct via een swipe up de collectie kon bezichtigen op de website.
Campagne:
Marmoleum Marbled 2019
Voor de nieuwe collectie Marmoleum Marbled ontwikkelden we een serie Instagram posts. De collectie herinnert ons aan kleuren en structuren die aanwezig zijn in de bossen, de bergen en velden. De vloeren zijn gemaakt en geïnspireerd door de natuur. Hierdoor maak je in de feed een denkbeeldige wandeling door de natuur.