Case: Sense.info / Sense Oost-Nederland

Brommers Kiek’n Filter

Sense Oost-Nederland kwam naar ons met de vraag of we een korte campagne konden ontwikkelen voor jongeren tijdens de Zwarte Cross. Hierbij was het uitgangspunt: “Awareness en interactie creëren over seksualiteit bij jongeren uit Oost Nederland.”

Natuurlijk hadden we met hele ‘interessante, innovatieve en nooit vertoonde AR-concepten’ kunnen komen. Maar wat volgens ons centraal moet staan, is een boodschap overbrengen die duidelijk in zijn eenvoud is. Simpel en passend bij de doelgroep. Zodat ze deze (ook zonder incentive) willen delen en zo de ‘vrij veilig’ boodschap organisch helpen te verspreiden.

Details

Bedrijf: Sense.info / Sense Oost-Nederland
Ons werk: Branding, Augmented Reality
Jaar: 2019
Website: sense.info
Socials: Snapchat | Instagram

Sinds 2015 voeren we diverse campagnes uit voor sense.info. Daarnaast zijn we betrokken bij het opzetten van verhaallijnen en acties en beheerden we in het verleden de social media kanalen. Dit doen we in samenwerking met o.a. Sense Oost-Nederland.

Wat zeg je?

Brommers Kiek’n:
Het gezegde brommers kiek’n komt voort uit het Nedersaksisch. Brommers kiek’n is ontstaan tijdens zogenaamde dorpsfeesten in Oost-Nederland. Dit gezegde werd gebruikt om als jongen een meisje mee te vragen naar de (brom)fietsenstalling in de hoop dat er iets zou gebeuren. Wij interpreteerden het gezegde als een uitdrukking om met elkaar naar bed te gaan. En aangezien er bij de Zwarte Cross aardig wat crossmotoren en brommers aanwezig zijn, vonden we deze uitdrukking perfect passen als geofilter. Gewaagd met een mooie twist.

Snapchat_Filter_Brommers_Kiekn_Vrouw

Snapchat Filter

Wist je dat 72% van de 15-19 jarigen actief zijn op Snapchat? En dat van de 32% van de 20-39 jarigen die actief zijn op Snapchat, het merendeel jonger is dan 25 jaar?
Dit maakt Snapchat hét ideale platform om de jongeren als doelgroep te bereiken. Daarnaast konden we de boodschap letterlijk in een beeld vangen, door de toepassing van dit filter. Bovendien hadden we met voorgaande cases al genoeg bewijs in handen om van dit filter een succesvolle case te maken.

Eenvoud

Voor Sense Oost-Nederland haakten we in op de vrij veilig boodschap, met de doeltreffende filter:
Brommers Kiek’n? (maar dan wel veilig). De boodschap en het filter zelf waren krachtig in eenvoud. Mede daardoor werd het filter een succes.

Filter_Brommers_Kiekn_Branding

Augmented Reality

We ontwikkelden een Snapchat Geofilter en hebben deze exclusief ingezet op de Zwarte Cross. Met een bescheiden campagne die 3 dagen liep, zijn er uiteindelijk 1,4 miljoen impressies gerealiseerd. Augmented Reality hoeft dus helemaal niet ingewikkeld of uitgebreid te zijn. Bij dit filter was eenvoud het toverwoord voor de uitvoering en boodschap.

Snapchat_Geofilter_Augmented_Reality
Filter_Brommers_Kiekn_Vrouw

Resultaten

Het filter dat we ontwikkelden en 3 dagen lang uitvoerden tijdens de Zwarte Cross, behaalde:

Weergaven

Unieke Gebruikers

Deelacties

%

Share Rate

Ook op zoek naar een sterke campagne?