Belvilla

Belvilla

Strategie

Content

Advertising

Campagnes

Facebook

Belvilla, een internationaal touroperator die vakanties aanbiedt in vakantiehuizen door Europa, kwam met de vraag om een verfrissend social media concept te bedenken dat op alle touchpoints het verhaal van Belvilla vertelt.

Sinds januari 2016 maken we content waarbij vakantie inspiratie centraal staat. Wekelijks delen we album posts over de meest unieke en inspirerende huizen, haken we in op de actualiteit, geven relevante vakantietips en gaan we de interactie aan met de fans.

"Welke emoji is bij jou het meest van toepassing?"

"Hoe ga jij de berg af?"

"Stop het Belvilla huisje"

Om de nieuwe Sea Lodges in Bloemendaal en later Ameland te promoten, bedachten we de campagne: ‘vakantiehuistesters’ waarbij we op Facebook een oproep plaatsten om de splinternieuwe Sea Lodges als eerste te mogen testen. Als resultaat; vele aanmeldingen en blije fans!

We bedachten en ontwikkelden een 360 video op de verhaallijn “Elk huis heeft een verhaal”. De fans konden 360 graden binnenkijken bij vakantiepark De Leistert Buitenhof. Door de video heen hebben we een aantal emoji’s verstopt waarbij de fans een screenshot van konden maken en drie vakantiepakketten t.w.v. 50,- konden winnen.

Begin januari 2017 bereikte Belvilla de mijlpaal van 100.000 fans op hun Facebookpagina. Dit was een reden voor een feestje. We bedachten een script waarbij de medewerkers van Belvilla de fans bedankten.

Bij een bedankje hoort natuurlijk ook een traktatie. We verlootten 100 Belvilla taarten op Facebook. De fans moesten dan wel virtueel de kaarsjes uitblazen en een screenshot plaatsen onder de reactie. De post leverde een bereik van 35.912 en 1.184 interacties op.

1 April is een trend die je veel ziet op social media. Het kan voor een giga bereik en positief sentiment bij fans zorgen en het merk top of mind maken.

Huur een huisdier bij een Belvilla
Vanaf 1 mei bood Belvilla een nieuwe service aan, namelijk: een huisdier huren bij het boeken van een vakantiehuis in Nederland en België. Voor het aanbieden van deze extra dienst zou Belvilla een samenwerking aangaan met diverse dierenasiels. Deze 1 april grap is in meerdere blog lijstjes terechtgekomen en opgepikt door de media, zoals Editie NL en de Metro.

Om het uitgebreide aanbod van de vakantiehuizen in de UK onder de aandacht te brengen bedachten we een winactie waarbij we een verblijf voor 5 personen in een Belvilla in de UK aan de fans mochten weggeven.

We bedachten een actie waarbij de fans onder de #BritseBelvillaWinnen in hun slechtste Engels moesten laten weten waarom zij een gratis verblijf in de UK verdienen. De campagne zorgde voor een piek in het bereik en interactie.

Wil je ook meer uit je content halen?

E-Mail

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!