Case: Belvilla
Belvilla
Belvilla, een internationaal touroperator die vakanties aanbiedt in vakantiehuizen door Europa, kwam met de vraag om een verfrissend social media concept te bedenken dat op alle touchpoints het verhaal van Belvilla vertelt.
Details
Bedrijf: Belvilla
Ons werk: Strategie, Content, Advertising, Campagnes
Jaar: 2016-Heden
Website: belvilla.nl
Socials: Facebook
Sinds januari 2016 maken we content waarbij vakantie inspiratie centraal staat. Wekelijks delen we album posts over de meest unieke en inspirerende huizen, haken we in op de actualiteit, geven relevante vakantietips en gaan we de interactie aan met de fans.
Campagne
Om de nieuwe Sea Lodges in Bloemendaal en later Ameland te promoten, bedachten we de campagne: ‘vakantiehuistesters’ waarbij we op Facebook een oproep plaatsten om de splinternieuwe Sea Lodges als eerste te mogen testen. Als resultaat; vele aanmeldingen en blije fans!
360° video
We bedachten en ontwikkelden een 360° video op de verhaallijn “Elk huis heeft een verhaal”. De fans konden 360 graden binnenkijken bij vakantiepark De Leistert Buitenhof. Door de video heen hebben we een aantal emoji’s verstopt waarbij de fans een screenshot van konden maken en drie vakantiepakketten t.w.v. 50,- konden winnen.
360° video
We bedachten en ontwikkelden een 360° video op de verhaallijn “Elk huis heeft een verhaal”. De fans konden 360 graden binnenkijken bij vakantiepark De Leistert Buitenhof. Door de video heen hebben we een aantal emoji’s verstopt waarbij de fans een screenshot van konden maken en drie vakantiepakketten t.w.v. 50,- konden winnen.
Belvilla Bedankt
Begin januari 2017 bereikte Belvilla de mijlpaal van 100.000 fans op hun Facebookpagina. Dit was een reden voor een feestje. We bedachten een script waarbij de medewerkers van Belvilla de fans bedankten.
Bij een bedankje hoort natuurlijk ook een traktatie. We verlootten 100 Belvilla taarten op Facebook. De fans moesten dan wel virtueel de kaarsjes uitblazen en een screenshot plaatsen onder de reactie. De post leverde een bereik van 35.912 en 1.184 interacties op.
1 April Inhaker
1 April is een trend die je veel ziet op social media. Het kan voor een giga bereik en positief sentiment bij fans zorgen en het merk top of mind maken.
Huur een huisdier bij een Belvilla
Vanaf 1 mei bood Belvilla een nieuwe service aan, namelijk: een huisdier huren bij het boeken van een vakantiehuis in Nederland en België. Voor het aanbieden van deze extra dienst zou Belvilla een samenwerking aangaan met diverse dierenasiels. Deze 1 april grap is in meerdere blog lijstjes terechtgekomen en opgepikt door de media, zoals Editie NL en de Metro.
1 April Inhaker
1 April is een trend die je veel ziet op social media. Het kan voor een giga bereik en positief sentiment bij fans zorgen en het merk top of mind maken.
Huur een huisdier bij een Belvilla
Vanaf 1 mei bood Belvilla een nieuwe service aan, namelijk: een huisdier huren bij het boeken van een vakantiehuis in Nederland en België. Voor het aanbieden van deze extra dienst zou Belvilla een samenwerking aangaan met diverse dierenasiels. Deze 1 april grap is in meerdere blog lijstjes terechtgekomen en opgepikt door de media, zoals Editie NL en de Metro.
#BritseBelvillaWinnen
Om het uitgebreide aanbod van de vakantiehuizen in de UK onder de aandacht te brengen bedachten we een winactie waarbij we een verblijf voor 5 personen in een Belvilla in de UK aan de fans mochten weggeven.
We bedachten een actie waarbij de fans onder de #BritseBelvillaWinnen in hun slechtste Engels moesten laten weten waarom zij een gratis verblijf in de UK verdienen. De campagne zorgde voor een piek in het bereik en interactie.
#BritseBelvillaWinnen
Om het uitgebreide aanbod van de vakantiehuizen in de UK onder de aandacht te brengen bedachten we een winactie waarbij we een verblijf voor 5 personen in een Belvilla in de UK aan de fans mochten weggeven.
We bedachten een actie waarbij de fans onder de #BritseBelvillaWinnen in hun slechtste Engels moesten laten weten waarom zij een gratis verblijf in de UK verdienen. De campagne zorgde voor een piek in het bereik en interactie.
Influencer Actie
We ontwierpen een custom made Belvilla roundie handdoek waarbij we een samenwerking aangingen met 5 influencers die deze handdoek mochten weggeven op hun Instagram-pagina.
De influencers creëerden een zomers decor rondom hun huis of op het strand. Waarbij de fan de handdoek kon winnen door onder de post met emoji’s hun droomvakantie te omschrijven en daarbij Belvilla te volgen.
Deze actie leverde bijna 50.000 bereik op en meer dan 3.500 interacties.
Belvilla Instagram
Sinds 2020 maken we content voor de Instagram pagina van Belvilla.
Waarin de feed een combinatie is van inspirerende huizen, omgevingen, quotes, dilemma’s en actiegerichte campagnes. Elk seizoen focussen we ons op een ander thema.
In de stories zoeken we de interactie op met onze volgers door middel van het dilemma poll en de vraag van de week. Blogs vertalen we door naar een story verhaal. En de mooiste Belvilla’s lichten we uit in de story met “Nr. Belvilla’s”. Ook grote campagnes en winacties worden extra aangejaagd via de stories.
Belvilla Instagram
Sinds 2020 maken we content voor de Instagram pagina van Belvilla.
Waarin de feed een combinatie is van inspirerende huizen, omgevingen, quotes, dilemma’s en actiegerichte campagnes. Elk seizoen focussen we ons op een ander thema.
In de stories zoeken we de interactie op met onze volgers door middel van het dilemma poll en de vraag van de week. Blogs vertalen we door naar een story verhaal. En de mooiste Belvilla’s lichten we uit in de story met “Nr. Belvilla’s”. Ook grote campagnes en winacties worden extra aangejaagd via de stories.