Adventskalenders 2016
Klant: Van der Valk Verrast & Bose i.s.m. Darty
Wanneer: 2015
Expertise: Content marketing, advertising & development
De vraag
Hoe kunnen we de fans van Valk Verrast en Darty op een leuke manier kennis laten maken met het merk en hiermee nieuwsbrief inschrijvingen binnen halen?
De oplossing
Een adventskalender in de vorm van een facebook-applicatie, waarbij meegedaan kan worden na het achterlaten van een e-mailadres.
Darty Adventskalender
Vanuit Frankrijk kregen we het verzoek om een adventskalender-applicatie voor Darty te maken waarin Bose producten worden uitgelicht. Doel was om onder de Fransen meer nieuwsbrief-inschrijvingen binnen te halen.
Elke drie dagen werd de mini-game verwisseld, waardoor er tussen 1 en 24 december 7 spellen werden geplaatst. Door het spelen van de mini-games en het achterlaten van gegevens konden gebruikers kans maken op Bose prijzen.
Dankzij een aansluitende content- en advertisingstrategie werd het gebruik van de applicatie aangejaagd.
Games
Deelnemers
Aanmeldingen nieuwsbrief
Valk Verrast Adventskalender
Via de facebook-applicatie van Valk Verrast kon dagelijks een mini-game gespeeld worden. Hiermee maakte de deelnemer kans op een overnachting voor twee in één van de Van der Valk hotels.
31 dagen lang kon er dagelijks een vakje worden geopend met daarachter er een mini-game, variërend van laagdrempelige meerkeuzevragen tot foto inzendingen van kerstbomen. Alle spellen waren gerelateerd aan het merk en de content die geplaatst is in 2015. Daarnaast was de content aangepast naar de komende feestdag (Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw) en werd deze gecreëerd in co-creatie met Valk Verrast.
De applicatie is aangejaagd door middel van een wekelijkse facebookpost, advertising en een vermelding in de maandelijkse nieuwsbrief van Valk Verrast.
[mfb_pe url=”https://facebook.com/VanderValkVerrast/posts/977937965599228″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://facebook.com/VanderValkVerrast/posts/980778795315145″ mbottom=”50″]