Case: ABN Amro / Ahoy Rotterdam
ABN AMRO
World Tennis Tournament
Hoe kunnen we meer bereik vanuit Ahoy Rotterdam genereren en de content die men deelt ‘branden’ namens ABN AMRO?
Door een branded Snapchat filter te creëren en via geofencing te targeten op de Ahoy, aceten wij deze case voor ABN AMRO en Ahoy Rotterdam!
Details
Bedrijf: Ahoy Rotterdam, ABN AMRO
Ons werk: Concept, Design, Creatie, Snapchat marketing en Advertising.
Jaar: 2018
Website: abnarowtt.nl
Socials: Facebook | Instagram
We ontwikkelden een Snapchat ABN AMRO geofilter. Wanneer men Snapchat gebruikt tijdens en rondom de finale in Ahoy (afgekaderd door middel van een geofence) werd er automatisch een op maat gemaakte geofilter ingeladen.
Geofilters live in actie
De finale was in meerdere opzichten een uniek moment. Niet alleen doordat er voor het eerst door ABN AMRO & Ahoy Rotterdam gebruik gemaakt werd van een geofilter on demand. Maar ook doordat Roger Federer dankzij het winnen van deze finale de oudste nummer 1 van de wereld werd.