Pinterest advertising & branding
Adverteren op Pinterest
Meer merkbetrokkenheid creëren? Hogere conversies uit je webshop halen?
Waarom dan niet adverteren op Pinterest? Dé ideale plek om te adverteren voor e-commerce doeleinden.
Lees hieronder verder hoe wij je daarbij kunnen helpen.
Waarom?
Op Pinterest vind je meer dan 3,5 miljoen mensen in Nederland die inspiratie willen op doen. Ze zijn op zoek naar producten en creatieve ideeën. Onderwerpen die ze interessant vinden pinnen ze vast. En 83% deed een aankoop nadat ze in aanraking kwamen met de pins van een bedrijf. Bovendien laat Pinterest een stijging zien van 18% in jaarlijks gebruik voor 2019 en zelfs 25% in dagelijks gebruik.
Voor e-commerce doeleinden is het platform ideaal. Omdat het mensen helpt te beslissen bij hun aankoop. Maar je kunt op Pinterest je merk ook beter onder de aandacht brengen, door mensen niet alleen je product aan te bieden. Maar een complete visuele ervaring die inspeelt op hun behoeften. Wil je dus vroeg je profileren in de customer journey dan is het een ideaal kanaal.
Want adverteren op Pinterest werkt voor elk bedrijf, het maakt dus niet uit of je nu groot of klein bent. Met de flexibele advertentieformaten zorgen we dat mensen in contact komen met jouw merk en producten. Of het nu gaat over herpositionering van je bedrijf, of het behalen van meer conversie. Door Pinterest advertising in te zetten, heb je gemakkelijk een extra kanaal voor je e-commerce.
Ik weet genoeg!
Advertentieformaten
Pinterest kent vier advertentieformaten.
Gesponsorde pins
Gesponsorde video
Met de video ads trek je meer aandacht en stimuleer je merkbeleving. Door in te zetten op storytelling, met de visueel aantrekkelijke video-indeling. Bestaande uit verschillende lengtes en indelingen.
Gesponsorde carrousels
De gesponsorde carrousels zijn zo opgezet dat gebruikers door meerdere afbeeldingen swipen. Door maximaal vijf afbeeldingen in te zetten geef je meer diepgang aan je product. Ideaal om bijvoorbeeld meer details over een nieuw stuk kleding weer te geven.
Gesponsorde app-pins
Gesponsorde app-pins zijn specifiek bedacht om apps direct te downloaden. Zodra een gebruiker op gesponsorde app-pin klikt dan kan de app worden gedownload zonder Pinterest te verlaten. Handig en frictieloos dus!
Verschillende advertenties voor verschillende doelen
Met Pinterest ads leg je de focus op:
Branding
- Pas branding toe, creëer meer bewustwording.
- Merkbekendheid en productherkenning
- Vergroot je bereik en frequentie
- Advertentie formaten: Gesponsorde pins, gesponsorde video’s
Clicks
- Stuur je doelgroep naar je website of zorg voor meer app installaties
- Vergroot je bereik en frequentie
- Advertentie formaten: Gesponsorde pins, Gesponsorde carrouselpins, Gesponsorde video, Gesponsorde app-pins
Conversies
- Zorg voor meer verkoop
- Websiteconversies, conversie optimalisatie, frictieloze ads
- Advertentie formaten: Gesponsorde pins, Gesponsorde video, Gesponsorde carrouselpins