Facebook advertising
Facebook-advertenties
Wil je beter online zichtbaar zijn? Behoefte aan meer website verkeer?
Of een campagne die echt betrokkenheid oplevert?
Bekijk dan de mogelijkheden die Facebook advertising biedt.
Lees hieronder verder hoe wij je daarbij kunnen helpen.
Waarom?
Facebook is nog altijd het grootste social media platform ter wereld (>2 miljard gebruikers per maand). Bovendien is Facebook advertising ook nog eens een van de langst bestaande online advertentie plaatsen. Waardoor bureaus als WeDigital uiteraard de meeste ervaring hebben met dit platform. Maar er zijn natuurlijk nog meer redenen te bedenken waarom je gebruik kan maken van het adverteren op Facebook.
We kunnen op basis van één campagne niet alleen mensen op Facebook bereiken maar ook op Instagram, Messenger, het Audience Network en ook Whatsapp. Bovendien kunnen we ervoor kiezen om je adverntenties op meerder aparaten tegelijk te laten zien, waarbij elke ad uiteraard is afgestemend op het juiste apparaat.
Dit doen we met een boodschap die jouw tone-of-voice bevat (denk aan: informeel, zakelijk, luchtig of juist doelgericht). Waarbij we rechtstreeks in spelen op de motivatie van jouw doelgroep. Vervolgens hangen we hier een geschikt concept aan, zodat er samenhang is tussen je advertenties en je bovenal authentiek opvalt. Want je beste advertenties leveren niet alleen resultaat op, maar zorgen ook dat mensen echt worden aangesproken en betrokken zijn met jouw bedrijf.
Ik weet genoeg!
Advertentieformaten
Facebook kent verschillende advertentieformaten.
Foto advertenties
Wil je dus op een gemakkelijke manier de bekendheid van je product/dienst vergroten en meer mensen naar je website sturen? Denk dan eens deze mogelijkheid.
Video advertenties
Een ander bekend advertentieformaat van Facebook, is video advertising. Met video ads kan je de doelgroep op een net iets andere manier bereiken dan met foto advertising. Bovendien stimuleer en speel je met name in op de merkbeleving van jouw bedrijf. Zo kan je met de In-stream mogelijkheid op Facebook, een video advertentie laten lijken op een tv-reclame.
Stories
De stories-functie is relatief nieuw op Facebook en overgenomen van Facebook’s spreekwoordelijke zus Instragram. Stories staan bovenin Facebook en geven net als bij Instagram een ervaring op volledig scherm. Ideaal voor storytelling en branding. Zo kan je met stories inspelen op de interesses van je doelgroep en ze aanzetten om actie te ondernemen met hun smartphone.
Carrousel advertising
Carrousel advertenties zijn bedacht voor als je bijvoorbeeld meerdere producten/diensten willen laten zien. Met andere woorden voor ondernemers die vinden dat ze ruimte te kort komen voor een gewone foto -of video advertentie. Want met carrousel ads kun je kiezen voor meerdere afbeeldingen/video’s in één advertentie. Die je tevens aparte links kan meegeven. Ideaal voor de ondernemer met keuzestress.
Messenger ads
Messenger ads zijn ideaal om te zorgen voor meer interactie tussen je bedrijf en je (potentiële) klanten. Onderhoud contact, maak gebruikt van automation, voeg een interactieve funcite of maak een speciale aanbieding. Ideaal voor bijvoorbeeld e-commerce doeleinden.
Dia advertenties
Voor de ondernemers die niet beschikken over videomateriaal, maar wel veel foto’s hebben. Een diavoorstelling als advertentie is de betaalbare video-advertentie oplossing. Wil je dus een verhaal op een simpele manier vertellen of een meeslepender ervaring maken dan een simpele foto? Dan is dit een goede oplossing om te gebruiken voor Facebook advertising.
Gesponsorde carrousels
De gesponsorde carrousels zijn zo opgezet dat gebruikers door meerdere afbeeldingen swipen. Door maximaal vijf afbeeldingen in te zetten geef je meer diepgang aan je product. Ideaal om bijvoorbeeld meer details over een nieuw stuk kleding weer te geven.
Gesponsorde app-pins
Gesponsorde app-pins zijn specifiek bedacht om apps direct te downloaden. Zodra een gebruiker op gesponsorde app-pin klikt dan kan de app worden gedownload zonder Pinterest te verlaten. Handig en frictieloos dus!
Verschillende advertenties voor verschillende doelen
Met Facebook advertenties kan je het accent leggen op:
Branding
- Pas branding toe, creëer meer bekendheid
- Merkbekendheid en productherkenning
- Zet branding in om een nieuwe doelgroep aan te spreken
- Vergroot je bereik en frequentie
Overweging
- Stuur je doelgroep naar je website of zorg voor meer app installaties
- Vergroot je bereik en frequentie
- Krijg meer likes voor je pagina en/of bericht door meer betrokkenheid te creëren
- Kom in contact met je klanten door meer chatberichten te stimuleren
- Vergroot je videoweergaven of zorg voor meer leads
Conversie
- Vergroot het verkeer naar je site of app ten behoeve van je verkoop
- Websiteconversies, conversie optimalisatie
- Overbrug de kloof tussen online en offline door meer winkelbezoek te stimuleren
- Vergroot je verkoop door alleen de meest relevante producten te verkopen, via de catalogus optie.
Adverteren op maat
De overweging van bedrijven om advertenties in te zetten komt voort uit een behoefte voor het genereren van leads of retargeting (ook wel bekend als remarketing). Om dit te bereiken via Facebook, kan je het best gebruik maken van deze advertentieformaten:
Dynamische advertenties:
Als je gebruik maakt van dynamische advertenties en je hebt als doelstelling om te verkopen uit je catalogus. Dan kan je ervoor zorgen dat je aan de hand van meerdere foto’s de meest relevante artikelen promoot uit je productcatalogus. Bovendien kan je retargeting toepassen op mensen die interesse hebben getoond, door al eerder in aanraking te zijn geweest met je website of app.
Lead advertenties:
Als je de doelstelling leads genereren gebruikt in combinatie met een leadformulier. Dan kan je tot gekwalificeerde leads komen. Doordat je mensen een simpele manier geeft om de informatie te verkrijgen die ze willen, ook als ze een smartphone gebruiken.