Ways2go

In 2019 ontwikkelden we de Ways2go-campagne. Gedragen door vier karakters die staan voor de verschillende doelgroepen en type reizigers. De campagne richt zich op drie pijlers: Discussiëren, informeren en activeren. Hiervoor wordt veel gebruik gemaakt van social media, storytelling en (offline) activaties.

WeDigital_Case_Ways2go_Social_Media_Online_Marketing_Development

440k

bereik

2,6 miljoen

weergaven

Ways2go

In 2019 ontwikkelden we de Ways2go-campagne. Gedragen door vier karakters die staan voor de verschillende doelgroepen en type reizigers. De campagne richt zich op drie pijlers: Discussiëren, informeren en activeren. Hiervoor wordt veel gebruik gemaakt van social media, storytelling en (offline) activaties.

WeDigital_Case_Ways2go_Social_Media_Online_Marketing_Development

440k

bereik

2,6 miljoen

weergaven

Hoe zorg je er met een gedragscampagne voor dat Zuid-Hollanders – van vastgeroeste reizigers tot groepen die niet kunnen reizen – nadenken en toegang krijgen tot een manier van duurzaam reizen die bij hen en het milieu past?

Ways2go is Emma, Daan, Nora en Otto. Vier reizigers die Zuid-Hollanders op weg helpen met duurzaam en slim vervoer. Zo staat Emma voor de innovatieve reiziger, Daan als een relaxte flexibele reiziger, Nora die is aangewezen op de fiets of de benenwagen en staat Otto voor de moeilijk te overtuigen en minder flexibele automobilist. Zo staan elk van de karakters voor een herkenbare doelgroep.

Begin 2022 verzorgen we zowel de advertising, als blogs en nieuwsbrieven van Nieuw Kijkduin. We voeren maandelijks campagnes uit en ontwikkelen passende content voor de bezoekers en bewoners. Daarnaast hebben we een (social)mediastrategie ontwikkeld die bijdraagt aan de groei en het positieve sentiment rondom Nieuw Kijkduin.

Mobility Hub

Door middel van inspirerende en activerende social media content, blogs en acties richt Ways2go zicht niet alleen op de doelgroep. Maar ook op alle fases van het gedragsveranderingsproces. Dat doen we op alle kanalen waar Ways2go actief is: Website, Facebook, Instagram en Twitter. Waardoor we de content elkaar aanvult en versterkt op een slimme manier.

Acties en campagnes

Met aantrekkelijke acties en campagnes op social media en de website krijgen Zuid-Hollanders de mogelijkheid om (gratis) deelvervoer te proberen. Zo zorgden we er mede dankzij een grote advertising strategie en content campagne voor dat de ‘Probeer een deelscooter’-actie een groot succes werd!

4.000+

aanmeldingen voor de actie

WeDigital_Case_Ways2go_Onlline_Campagne_Hybride_Werken_Waarwerkjij

Thuiswerken en corona

In maart 2020 werden we opgeschrikt door het coronavirus en werden we verzocht om zoveel mogelijk thuis te werken. Een uitdaging voor vele. Door in social content en blogs volledig te richten op thuiswerken vervulden we een belangrijke behoefte tot meer informatie over thuiswerken. Met de Waarwerkjij?-actie springen we daarnaast in op de volgende fase: Het hybride werken.

Probeerpas

Dat het openbaar vervoer een goede keuze is, wisten we al een tijdje. Voor een aantal klanten werken we al jaren hard om zoveel mogelijk forenzen uit de auto te krijgen en in de trein en bus. Voor Bereikbaar Haaglanden en Rijnland hebben we in 2018 alles uit de kast getrokken om nóg meer mensen te overtuigen om de auto te laten staan en het openbaar vervoer te proberen. Dat alles onder het mom van: #probeerheteens.

Het aanbod: reis je minimaal 3 dagen per week met de auto naar het werk? Dan mag je nu twee maanden lang kosteloos het ov uitproberen.

aankondiging probeerpas
Insectenlollies #probeerheteens

Activatie

We hebben een combinatie ingezet van verschillende activaties. De meest succesvolle ‘conversation starter’ waren de insectenlollies. Werknemers vonden deze binnen hun kantoor terug: #probeerheteens

Uiteraard werd het geheel ondersteund met een sterke inzet van social media- en contentmarketing met daarbij een conversiegerichte website.

Meetbaar resultaat

De resultaten spreken voor zich. We hebben bijna 2.000 forenzen weten uit te dagen om een ov-probeerpas aan te vragen.

Uit aanvullend onderzoek is gebleken dat 69% na het aflopen van de proefperiode besluit om met het ov te blijven reizen.

2.000

deelnemers aan de actie

69%

blijvend uit de file

Deze maandelijkse campagnes (beats) zorgen voor extra bereik en interactie en bieden de mogelijkheid om periodiek extra te focussen op het behalen van (sub)doelstellingen, zoals de e-mail database verrijken, doelgroep vergroten, kennisdeling, event promotie, etc.

Deze maandelijkse campagnes (beats) zorgen voor extra bereik en interactie en bieden de mogelijkheid om periodiek extra te focussen op het behalen van (sub)doelstellingen, zoals de e-mail database verrijken, doelgroep vergroten, kennisdeling, event promotie, etc.

Het doel was om een doelgroep van 200 duizend mensen te bereiken
met voldoende betrokkenheid bij de onderwerpen van Nieuw Kijkduin. Hierin zijn we zeer geslaagd. We bereikten een uniek bereik van meer dan 440 duizend mensen en behaalden meer dan 2,6 miljoen weergaven.

Het doel was om een doelgroep van 200 duizend mensen te bereiken met voldoende betrokkenheid bij de onderwerpen van Nieuw Kijkduin. Hierin zijn we zeer geslaagd. We bereikten een uniek bereik van meer dan 440 duizend mensen en behaalden meer dan 2,6 miljoen weergaven.

Ook meetbare resultaten
uit je social media halen?

Kom eens praten!

Blijf op de hoogte
van het laatste nieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Ook meetbare resultaten uit je social media halen?

Kom eens praten!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.