Record Store Day 2020
Record Store Day is in 2007 opgericht ter ondersteuning van de lokale platenzaken. Elk jaar worden er tijdens Record Store Day honderden platen gelimiteerd uitgebracht.Record Store Day is in 2007 opgericht ter ondersteuning van de lokale platenzaken. Elk jaar worden er tijdens Record Store Day honderden platen gelimiteerd uitgebracht.
weergaven per drop
following groei op Instagram
Record Store Day 2020
Record Store Day is in 2007 opgericht ter ondersteuning van de lokale platenzaken. Elk jaar worden er tijdens Record Store Day honderden platen gelimiteerd uitgebracht.
weergaven per drop
following groei op Instagram
In 2020 verloopt Record Store Day net even anders dan de voorgaande jaren. Vanwege de Covid-19 pandemie is er namelijk besloten om de oorspronkelijk dag te verspreiden over meerdere drops.
WeDigital is gevraagd om per drop te kijken hoe er een campagne kan worden ingericht, dat ook tot meetbaar resultaat leidt, in zowel website verkeer als algemene branding en naamsbekendheid op Instagram en Facebook. Dus we hebben interactieve content, advertising en actualiteit aan een digitaal mengpaneel gehangen, om een mooi resultaat te bereiken.
Record Store Day Instagram
De community van Record Store Day Nederland heeft de potentie om flink door te groeien op Instagram. Om deze groep (nog meer) te betrekken en het aantal volgers per drop significant toe te laten nemen, hebben we een mix van owned, earned en paid media ingezet.
Dit doen we door slimme advertising toe te passen, waarmee we meer verkeer naar het Instagram realiseren. Maar ook door branding animaties te creëren en te verspreiden onder lokale platenzaken, artiesten en labels. En met mooie interactieve content voor Instagram Stories, waarmee we de community (nog meer) betrekken.
Popquiz
Wie is de godfather of punk? Met welk nummer werd de signature move van Elvis echt bekend?
Voor elke drop mixen we een vette digitale popquiz in elkaar op Instagram -en Facebook Stories. Vervolgens eindigen we elke quiz met antwoorden, waarbij we gelijk inhaken op de vinyl platen die bij de betreffende drop gereleased zijn. Waardoor we tot een mooie mix komen van interactieve content en awareness creëren voor de betreffende release drop.
Instagram branding
We hebben een set opvallende animaties ontworpen, die door de lokale platenzaken, artiesten en managementbureaus als een lopend vuurtje zijn verspreid. De Record Store Day drops komen zo ook via andere kanalen onder de aandacht. Daarnaast hebben we speciaal voor de Record Store Day fans een Facebook profielkader bedacht, waarmee iemand zijn/haar steun delen.
Voor de advertising van de Record Store Day drops hebben we een mix van banners en video content gemaakt en ingezet. Met video content promoten we de Nederlandse artiesten en steun aan de lokale platenzaken. Voor de internationale releases zetten we banners in. De content adverteren we vervolgens aan de hand van dynamische ads.
Zo zorgen we niet alleen voor branding en algemene naamsbekendheid bij het grote publiek. Maar zorgen we er ook voor dat lokale platenzaken een toegift krijgen en mensen gelijk kunnen zijn bij welke platenzaak ze terecht kunnen. Waardoor online marketing ook offline effect heeft.
Voor de advertising van de Record Store Day drops hebben we een mix van banners en video content gemaakt en ingezet. Met video content promoten we de Nederlandse artiesten en steun aan de lokale platenzaken. Voor de internationale releases zetten we banners in. De content adverteren we vervolgens aan de hand van dynamische ads.
Zo zorgen we niet alleen voor branding en algemene naamsbekendheid bij het grote publiek. Maar zorgen we er ook voor dat lokale platenzaken een toegift krijgen en mensen gelijk kunnen zijn bij welke platenzaak ze terecht kunnen. Waardoor online marketing ook offline effect heeft.
Het doel was om een doelgroep van 200 duizend mensen te bereiken
met voldoende betrokkenheid bij de onderwerpen van Nieuw Kijkduin. Hierin zijn we zeer geslaagd. We bereikten een uniek bereik van meer dan 440 duizend mensen en behaalden meer dan 2,6 miljoen weergaven.
Het doel was om een doelgroep van 200 duizend mensen te bereiken met voldoende betrokkenheid bij de onderwerpen van Nieuw Kijkduin. Hierin zijn we zeer geslaagd. We bereikten een uniek bereik van meer dan 440 duizend mensen en behaalden meer dan 2,6 miljoen weergaven.
Ook meetbare resultaten
uit je social media halen?
Kom eens praten!
Blijf op de hoogte
van het laatste nieuws
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.