#mijnbibliotheek

Voor de Bibliotheek ontwikkelden we in 2021 een landelijke socialmediacampagne #mijnbibliotheek. Met #mijnbibliotheek willen we Nederland laten zien dat de Bibliotheek een plek is voor iedereen, in iedere fase van je leven.

Fysiek én digitaal. Een plek om trots op te zijn en te koesteren! Met vijf kleurrijke en surrealistische beelden maken we de brede waarde van de Bibliotheek zichtbaar.

440k

bereik

2,6 miljoen

weergaven

#mijn
bibliotheek

Voor de Bibliotheek ontwikkelden we een landelijke socialmediacampagne #mijnbibliotheek. Met #mijnbibliotheek willen we Nederland laten zien dat de Bibliotheek een plek is voor iedereen, in iedere fase van je leven.

Fysiek én digitaal. Een plek om trots op te zijn en te koesteren! Met vijf kleurrijke en surrealistische beelden maken we de brede waarde van de Bibliotheek zichtbaar.

440k

bereik

2,6 miljoen

weergaven

WeDigital_deBibliotheek_ontmoetingsplek

Doel

Ons doel voor deze campagne was om het belang van een krachtige Bibliotheek, als motor van een vaardige samenleving zichtbaar maken.

Doelstelling

Via de socials het bereik en sentiment van bibliotheek liefhebbers creëren of verstevigen. En mensen laten delen wat de Bibliotheek voor ze betekent

Inzicht

De Bibliotheek is een plek waar iedereen altijd welkom is. Je kunt er lezen, leren, studeren, ontmoeten, maken of digitale hulp krijgen.

Ook online is de Bibliotheek er voor je. Zo heb je 24/7 toegang tot een plek waar je antwoorden vindt en waar je jezelf kunt ontwikkelen. Een unieke openbare plek, voor iedereen.

WeDigital_Bibliotheek_Case_iPhone_Zwevend
WeDigital_Bibliotheek_Case_Laptop

Doel

Die veelzijdigheid willen we centraal stellen in een feel good-campagne. Waardoor we elke doelgroep kunnen bereiken met content die ze aanspreekt en laten voelen hoe belangrijk de rol van de Bibliotheek is. 

Met als doel dat iedereen vervolgens zijn eigen verhaal gaat delen, om zo de boodschap versterken.

De #mijnbibliotheek-creatives

We ontwikkelden 5 surrealistische beelden die terug te leiden zijn tot de 5 pijlers van de Bibliotheek.

5 vragen, 5 pijlers

Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie.
Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:

Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie.
Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:

WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_1
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_2
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_3
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_4
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_5

Voor iedereen is de Bibliotheek wat anders. Dat is dan ook de kern van de campagne boodschap. Deze boodschap werd breed gedeeld door de community en kwam terug in de persoonlijke verhalen van influencers.

5 vragen, 5 pijlers

Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie.
Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:

Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie.
Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:

WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_1
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_2
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_3
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_4
WeDigital_Bibiliotheek_Case_Pijler_5

Voor iedereen is de Bibliotheek wat anders. Dat is dan ook de kern van de campagne boodschap. Deze boodschap werd breed gedeeld door de community en kwam terug in de persoonlijke verhalen van influencers.

Ook meetbare resultaten
uit je social media halen?

Kom eens praten!

Blijf op de hoogte
van het laatste nieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Ook meetbare resultaten uit je social media halen?

Kom eens praten!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.