Voor de Bibliotheek ontwikkelden we in 2021 een landelijke socialmediacampagne #mijnbibliotheek. Met #mijnbibliotheek willen we Nederland laten zien dat de Bibliotheek een plek is voor iedereen, in iedere fase van je leven.
Fysiek én digitaal. Een plek om trots op te zijn en te koesteren! Met vijf kleurrijke en surrealistische beelden maken we de brede waarde van de Bibliotheek zichtbaar.
Voor de Bibliotheek ontwikkelden we een landelijke socialmediacampagne #mijnbibliotheek. Met #mijnbibliotheek willen we Nederland laten zien dat de Bibliotheek een plek is voor iedereen, in iedere fase van je leven.
Fysiek én digitaal. Een plek om trots op te zijn en te koesteren! Met vijf kleurrijke en surrealistische beelden maken we de brede waarde van de Bibliotheek zichtbaar.
440k
bereik
2,6 miljoen
weergaven
Doel
Ons doel voor deze campagne was om het belang van een krachtige Bibliotheek, als motor van een vaardige samenleving zichtbaar maken.
Doelstelling
Via de socials het bereik en sentiment van bibliotheek liefhebbers creëren of verstevigen. En mensen laten delen wat de Bibliotheek voor ze betekent
Inzicht
De Bibliotheek is een plek waar iedereen altijd welkom is. Je kunt er lezen, leren, studeren, ontmoeten, maken of digitale hulp krijgen.
Ook online is de Bibliotheek er voor je. Zo heb je 24/7 toegang tot een plek waar je antwoorden vindt en waar je jezelf kunt ontwikkelen. Een unieke openbare plek, voor iedereen.
Doel
Die veelzijdigheid willen we centraal stellen in een feel good-campagne. Waardoor we elke doelgroep kunnen bereiken met content die ze aanspreekt en laten voelen hoe belangrijk de rol van de Bibliotheek is.
Met als doel dat iedereen vervolgens zijn eigen verhaal gaat delen, om zo de boodschap versterken.
De #mijnbibliotheek-creatives
We ontwikkelden 5 surrealistische beelden die terug te leiden zijn tot de 5 pijlers van de Bibliotheek.
5 vragen, 5 pijlers
Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie. Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:
Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie. Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:
Voor iedereen is de Bibliotheek wat anders. Dat is dan ook de kern van de campagne boodschap. Deze boodschap werd breed gedeeld door de community en kwam terug in de persoonlijke verhalen van influencers.
5 vragen, 5 pijlers
Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie. Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:
Een socialmediacampagne waarbij we de maatschappelijke relevantie van de Bibliotheek uitdragen en een doorvertaling maken van de vernieuwde merkstrategie. Waarbij we de 5 pijlers van de dienstverlening centraal stellen:
Voor iedereen is de Bibliotheek wat anders. Dat is dan ook de kern van de campagne boodschap. Deze boodschap werd breed gedeeld door de community en kwam terug in de persoonlijke verhalen van influencers.
Ook meetbare resultaten uit je social media halen?