Forbo Flooring Systems

Hoe kan Forbo, middels social media, bedrijven en consumenten inspireren en informeren over de mogelijkheden van duurzame vloeroplossingen?

woonkamer/keuken met houten vloer

440k

bereik

2,6 miljoen

weergaven

Forbo Flooring Systems

Hoe kan Forbo, middels social media, bedrijven en consumenten inspireren en informeren over de mogelijkheden van duurzame vloeroplossingen?

woonkamer/keuken met houten vloer

440k

bereik

2,6 miljoen

weergaven

Sinds 2016 creëren we met veel enthousiasme content voor de nationale en internationale pagina’s van Forbo. We hebben speciaal voor hen een social media strategie ontwikkeld die hun nieuwste collecties op een inventieve wijze vertaald naar boeiende content voor zowel Facebook en Instagram. Maar daar blijft het niet bij! Naast de continue stroom van content, zetten we ook diverse advertentiecampagnes op, deze draaien naast de META-kanalen ook op LinkedIn en Pinterest voor Forbo in Nederland als op Internationaal vlak.

Flotex Internationaal campagne 2023

Het doel van onze campagne is het verhogen van de bekendheid, met als ultieme doelstelling een toename in het aantal aanvragen van stalen, websitebezoeken of downloads. We streven ernaar om via een leadcampagne op LinkedIn, Instagram en Pinterest zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken. Opmerkelijk genoeg bleek Instagram de meest vruchtbare bron voor potentiële en effectieve leads te zijn, met maar liefst 6,5 keer meer leads dan verwacht.

Forbo Flotex Campagne Instagram carrousel

Sustainable campagne 2022 – 2023

Forbo is ambitieus op weg om het meest duurzame vloerenbedrijf ter wereld te worden. Het team werkt hard aan het beter en groener maken van hun producten. Ze willen dat alles wat ze doen en maken goed is voor de planeet. Veel van hun producten zijn al gemaakt van materialen die weer opnieuw gebruikt kunnen worden. Forbo probeert ook steeds beter te worden in hoe ze werken, door minder afval te maken en slim samen te werken met andere bedrijven, zowel de bedrijven waar ze van kopen als de bedrijven aan wie ze verkopen. Met deze campagne laten ze zien wat ze allemaal doen om dit geweldige doel te bereiken.

Kleurtrends van het jaar

Om de diversiteit van vloeren en kleuren te laten zien, lichten we per kwartaal een ander kleur thema uit. We kijken hierbij ook naar de laatste kleurtrends. Ieder jaar wordt door het merk Pantone een kleur van het jaar verkozen. In 2020 is dit ‘Classic Blue’.

Daarom creëerden we een Instagram grid waarbij we inspelen op deze trend. Ook de Instagram stories werden in dezelfde stijl uitgevoerd.

Designdilemma

Bij Forbo kun je vrijwel alle vloeren met elkaar mixen en matchen. Maar welke stijl past nu bij jou? Aan de hand van een aantal dilemma’s konden de fans hun favoriete design kiezen.

Designdilemma

Bij Forbo kun je vrijwel alle vloeren met elkaar mixen en matchen. Maar welke stijl past nu bij jou? Aan de hand van een aantal dilemma’s konden de fans hun favoriete design kiezen.

Forbo Dilemma's

Forbo Novilon x vtwonen-collectie

De prachtige eigentijdse en veelzijdige vloeren collectie, die voort is gekomen uit de samenwerking tussen Forbo en het vtwonen team, mochten wij doorvertalen naar de Instagram pagina. Daarom ontwikkelden we voor een Instagram feed met een variatie aan bewegend beeld, foto’s en kleurstalen.

Daarnaast introduceerden we de nieuwe collectie in de Instagram stories. Waarbij de kijker via de story advertenties direct via een swipe up de collectie kon bezichtigen op de website.

Marmoleum Marbled 2019

Voor de nieuwe collectie Marmoleum Marbled ontwikkelden we een serie Instagram posts. De collectie herinnert ons aan kleuren en structuren die aanwezig zijn in de bossen, de bergen en velden. De vloeren zijn gemaakt en geïnspireerd door de natuur. Hierdoor maak je in de feed een denkbeeldige wandeling door de natuur.

Daarnaast introduceerden we de nieuwe collectie in de Instagram stories. Waarbij de kijker via de story advertenties direct via een swipe up de collectie kon bezichtigen op de website.

wedigital_forbo_marbled_instagram_feed

Het doel was om een doelgroep van 200 duizend mensen te bereiken
met voldoende betrokkenheid bij de onderwerpen van Nieuw Kijkduin. Hierin zijn we zeer geslaagd. We bereikten een uniek bereik van meer dan 440 duizend mensen en behaalden meer dan 2,6 miljoen weergaven.

Het doel was om een doelgroep van 200 duizend mensen te bereiken met voldoende betrokkenheid bij de onderwerpen van Nieuw Kijkduin. Hierin zijn we zeer geslaagd. We bereikten een uniek bereik van meer dan 440 duizend mensen en behaalden meer dan 2,6 miljoen weergaven.

Ook meetbare resultaten
uit je social media halen?

Kom eens praten!

Blijf op de hoogte
van het laatste nieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Ook meetbare resultaten uit je social media halen?

Kom eens praten!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.