Branding en awereness genereren was ons hoofddoel voor Cono Sure in Nederland. Dit deden we door de juiste content strategie toe te passen, waardoor ze de spraakmakendste nieuwe wereldwijn op social media werden.
Branding en awereness genereren was ons hoofddoel voor Cono Sure in Nederland. Dit deden we door de juiste content strategie toe te passen, waardoor ze de spraakmakendste nieuwe wereldwijn op social media werden.
410k
bereik
5.752
interacties
Hoe kunnen de social media activiteiten van Cono Sur naar een hoger niveau worden gebracht, zodat wijnliefhebbers kennis maken met het prachtige verhaal achter de wereldwijnen van Cono Sur?
We bedachten een uitgekiende content strategie, waarbij we de unieke aspecten van deze nieuwe wereldwijn kunnen belichten. Met eigen fotografie en veel animerende unieke content, die uiteindelijk ook internationaal gebruikt is.
¡Hola! – Het begin
Op 2 mei 2016 introduceerden we Cono Sur op de Nederlandse Facebookpagina met het thema ¡Hola!. We introduceerden het oogst-team, de ganzen, de eigenaren en de Chileense wijngaarden. Kortom we verwelkomden de fans in de wereld van de prachtige Chileense wijnen.
Taste of Amsterdam
Cono Sur maakte haar debuut op het jaarlijkse gastronomische event Taste of Amsterdam (2 juni t/m 5 juni 2016). Tijdens Taste maakten de deelnemers tijdens de wijnproeverij onder begeleiding van een professionele sommelier kans op een unieke Limited Edition Cono Sur fiets.
Op de Facebookpagina brachten we dit event onder de aandacht, konden de fans kaarten voor Taste winnen en maakten we de winnaars van de fiets bekend.
Tour de Cono Sur
Cono Sur was voor de derde keer op rij de officiële wijnpartner van de Tour de France. We ontwikkelden de Facebook-applicatie ‘Tour de Cono Sur’ (werktitel: ‘Tour de Gans’), waarmee men dagelijks mee kon doen met een quiz. Hiermee maakten de deelnemers kans op een Limited Edition Cono Sur fiets.
Applicatie
De applicatie is aangejaagd door middel van wekelijkse Facebookposts en advertising. Iedere week werden 3 deelnemers met de meeste stemmen op de Facebookpagina genomineerd als winnaar voor de fiets, waarbij de fans de mogelijkheid kregen om te bepalen wie van de drie de fiets won. Dit zorgde voor een groot bereik op de pagina.
Van druif tot wijnglas
Bij het maken van wijn zijn meerdere factoren als het klimaat, de grond, de druivensoort, het gistingsproces en de bewaartijd van belang. Het is een arbeidsintensief proces en het moet vele stappen doorlopen voordat de wijn in de schappen ligt.
Met de serie ‘Van druif tot wijnglas’ lieten we de fans op een luchtige manier kennis maken met het productieproces van Cono Sur. Iedere maandag belichtten we een stap uit het proces d.m.v. korte, geanimeerde video’s.
Van druif tot wijnglas
Bij het maken van wijn zijn meerdere factoren als het klimaat, de grond, de druivensoort, het gistingsproces en de bewaartijd van belang. Het is een arbeidsintensief proces en het moet vele stappen doorlopen voordat de wijn in de schappen ligt.
Met de serie ‘Van druif tot wijnglas’ lieten we de fans op een luchtige manier kennis maken met het productieproces van Cono Sur. Iedere maandag belichtten we een stap uit het proces d.m.v. korte, geanimeerde video’s.
Inhakers
Om engagement te creëren, is er regelmatig ingehaakt op onderwerpen die relevant zijn voor Cono Sur. Van feestdagen tot nieuws actualiteiten. Hierbij is gebruik gemaakt van een inhaakkalender en de actualiteit door middel van social listening. Op deze manier hebben we content kunnen creëren die op het goede moment de interactie en/of het gesprek opende met de fan. Want er is altijd een goed moment om het met Cono Sur te vieren.
Interactie
Naast inhakers, bonus-acties en events zijn we ook de interactie aangegaan met onze fans. In de onderstaande post werd er bijvoorbeeld gevraagd het gifje op het juiste moment stop te zetten en de screenshot achter te laten in de reacties.
Ook meetbare resultaten uit je social media halen?