Filedier Case Content Management

Filedier

Klant: Filedier (De Verkeersonderneming)
Wanneer: April 2013 – heden
Expertise: Content management, strategie, advertising & development

De vraag

Hoe kan de Verkeersonderneming forenzen in Groot-Rotterdam online bekend maken met slimme manieren van reizen en alternatieven en voor de file?

De oplossing

Een combinatie tussen Filedier op social media (awareness, engagement en traffic generator) en het online magazine filedier.nl voor de verdiepingsslag.

campagnes

Bereik

%

uit omgeving Rotterdam

Facebook

In een door ons geschreven social media strategie zijn er verschillende verhaallijnen ontwikkeld die de communicatie van het Filedier ondersteunen. Op dagelijks niveau wordt de content doorgemeten en gemanaged om zo tot de meest impactvolle content te komen.

Posts per week

Posts

Maandelijks bereik

Filedier.nl

In 2014 is besloten om het online magazine te ontwikkelen, om zo de content van social media een verdiepingsslag te kunnen geven op een eigen platform. Inmiddels worden er 3 tot 4 nieuwe artikelen per week ontwikkeld en geplaatst.

Artikelen per week

Maandelijkse bezoekers

Artikelen op Filedier.nl

Campagnes

De Geheimen van Rotterdam

Rotterdam is meer dan de Erasmusbrug. We lieten fans foto’s delen in 3 thema’s.

Bruggenkalender

Bruggen slaan tussen Filedier en de fan. De foto-actie in 2014 bleek een groot succes.

Rotterdam Mobility Lab

Bekendheid genereren voor 10 innovatieve mobiliteitsoplossingen. Zo deden we dat.

Beter Benutten

In het Beter Benutten programma werken Rijk, regio en bedrijfsleven samen om de bereikbaarheid van de drukste regio’s in het land te verbeteren. De Verkeersonderneming is een publiek-private samenwerking van de gemeente Rotterdam en het ministerie van Infrastructuur en Milieu/Rijkswaterstaat. Door middel van het Filedier, een karakteristiek kuddedier, worden forenzen rondom Groot-Rotterdam op de file alternatieven gewezen.

WeDigital

Door continu te blijven monitoren wat er speelt op het gebied van vervoer en mobiliteit blijft WeDigital op de hoogte van de grote hoeveelheden beschikbare data en informatie. Op deze manier hebben we in de afgelopen jaren veel ervaring en kennis opgedaan. Dit brengen we in de praktijk met onder andere de community management van Filedier, Twente Mobiel, Tim Reist en andere kleinere mobiliteitsprojecten.

Wil je ook meer uit je content halen?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor deย nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!