Selecteer een pagina

Case: De Verkeersonderneming, Bereikbaar Haaglanden & Rijnland

Probeerpas

Dat het openbaar vervoer een goede keuze is, wisten we al een tijdje. Voor een aantal klanten werken we al jaren hard om zoveel mogelijk forenzen uit de auto te krijgen en in de trein en bus. Voor Bereikbaar Haaglanden en Rijnland hebben we alles uit de kast getrokken om nóg meer mensen te overtuigen om de auto te laten staan en het openbaar vervoer te proberen. Dat alles onder het mom van: #probeerheteens.

Details

Bedrijven: De Verkeersonderneming, Bereikbaar Haaglanden & Rijnland
Ons werk: Strategie, Content, Advertising, Campagnes
Jaar: 2018-Heden
Website: ways2go.nl

#Probeerheteens, van proberen kun je leren. Van het leren waarderen van een nieuwe smaak tot aan het leren waarderen van het ov. Door iets nieuws uit te proberen blijf je jezelf ontwikkelen. Met verschillende contactmomenten prikkelen we de doelgroep met nieuwe uitdagingen.

Incentive

Het aanbod: reis je minimaal 3 dagen per week met de auto naar het werk? Dan mag je nu twee maanden lang kosteloos het ov uitproberen.

Activatie

We hebben een combinatie ingezet van verschillende activaties. De meest succesvolle ‘conversation starter’ waren de insectenlollies. Werknemers vonden deze binnen hun kantoor terug: #probeerheteens

Uiteraard werd het geheel ondersteund met een sterke inzet van social media- en contentmarketing met daarbij een conversiegerichte website.

Activatie

We hebben een combinatie ingezet van verschillende activaties. De meest succesvolle ‘conversation starter’ waren de insectenlollies. Werknemers vonden deze binnen hun kantoor terug: #probeerheteens

Uiteraard werd het geheel ondersteund met een sterke inzet van social media- en contentmarketing met daarbij een conversiegerichte website.

Meetbaar resultaat

De resultaten spreken voor zich. We hebben bijna 2.000 forenzen weten uit te dagen om een ov-probeerpas aan te vragen.

Uit aanvullend onderzoek is gebleken dat 69% na het aflopen van de proefperiode besluit om met het ov te blijven reizen.

Deelnemers actie

%

Blijvend uit de file

Ook op zoek naar een sterke campagne?