Social Listening

 Als je praat, herhaal je vaak wat je al weet. Als je luistert, leer je vaak iets nieuws. -Dalai Lama

Belangrijke manieren om nieuwe inzichten te verzamelen over jouw merk of een bepaalde campagne, dat zijn social listening & research. Onze ervaren strategen en analisten duiken in de cijfers en maken een simpel, duidelijk overzicht. Zo is reputatie management toegankelijk en zijn resultaten makkelijk te lezen. Ook als je niet zo van de cijfers bent.
w

Reputatie management

Online reputatie management is – de naam doet het al vermoeden.. – het online imago van je bedrijf of merk beheren. Waar het simpel gezegd op neer komt: veel luisteren en reageren op alles wat er over jouw merk wordt gezegd. Op social media, maar ook op blogs en fora.

U

Social research

Social research kan veel opleveren. Als je in de smiezen krijgt wie influencers zijn rond jouw merk en wat er speelt bij de doelgroep, wordt het een stuk makkelijker om een boodschap te verspreiden. Door het doen van social research leer je op welke manier je iets het beste kunt vertellen, aan wie en via welk kanaal. Ook is het de manier om uit t vogelen hoe de concurrent dat aanpakt.

Social analytics

Alles wat er online gebeurt tijdens de campagneperiode wordt gemonitord. Onze analisten zitten er boven op. Ze verzamelen gegevens en rapporteren iedere dag. Handig, want die real-time inzichten maken het heel easy om bij te sturen en om in te haken. En – ook niet onbelangrijk – effecten van een campagne zoals bereik en viraliteit zijn 24/7 te meten.

Meer over jouw sentiment weten?

E-Mail

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!