Filedier Case Content Management

Tim Reist

Klant: Tim Reist (Werknemersaanpak Twente Mobiel)
Wanneer: April 2016 – heden
Expertise: Content management, advertising & strategie

De vraag

Hoe kan Tim Reist de mogelijkheden van social media gebruiken om werknemers en reizigers in het algemeen, te informeren en inspireren over de verschillende vervoersalternatieven?

De oplossing

In een door ons geschreven social media strategie hebben we duidelijke verhaallijnen opgesteld. Zo worden de Twentaren geïnspireerd na te denken over hun vervoerswijze.

campagnes

Bereik per maand

%

uit omgeving Twente

Facebook

In een door ons geschreven social media strategie zijn er verschillende verhaallijnen ontwikkeld die de communicatie van Tim Reist ondersteunen. Dagelijks worden Twentenaren door middel van passende content geïnspireerd om na te denken over hun vervoerswijze.

Fans

Posts per week

Bereik per maand

Twitter

Op het juiste moment de juiste content aan de juiste personen vinden. Dankzij onze social listening-methoden worden volgers op Twitter real-time op de hoogte gehouden van de actualiteit en situatie op de weg.

Volgers

Tweets per week

Impressies

Timreist.nl

Eind 2016 lanceerden we een herontwerp van Tim’s bestaande website. Op zijn website deelt Tim zijn persoonlijke ervaringen en kennis met betrekking tot mobiliteit. Op deze manier kan de op social media geplaatste content een verdiepende slag meegegeven worden.

Artikelen per maand

Maandelijkse bezoekers

Artikelen op timreist.nl

Campagnes

Selfiets

De fiets als alternatieve vervoerswijze. We genereerden aandacht met de #selfiets foto-actie.

Tim’s Control Room

14 verkeerscamera’s door heel Twente. In 15 weken zorgen wij voor aandacht voor Tim’s Control Room.

Beter Benutten

In het Beter Benutten programma werken Rijk, regio en bedrijfsleven samen om de bereikbaarheid van de drukste regio’s in het land te verbeteren. De regio Twente neemt, onder de vlag van Twente Mobiel, maatregelen om het autogebruik tijdens de spits te verminderen. Met de fictieve medewerker Tim, worden werknemers geïnspireerd en geïnformeerd over de situatie op de weg en de verschillende vervoersalternatieven.

WeDigital

Door continu te blijven monitoren wat er speelt op het gebied van vervoer en mobiliteit blijft WeDigital op de hoogte van de grote hoeveelheden beschikbare data en informatie. Op deze manier hebben we in de afgelopen jaren veel ervaring en kennis opgedaan. Dit brengen we in de praktijk met onder andere de community management van Filedier, Twente Mobiel, Tim Reist en andere kleinere mobiliteitsprojecten.

Wil je ook meer uit je content halen?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!