Royal Sanderson

 

Sense.info

Klant: Sense.info
Wanneer: Oktober 2015 – Maart 2016
Herpositionering van de social media inzet van Sense.info
Expertise: Content marketing, strategie, advertising & development

 

Het doel

Sense.info is dé plek voor jongeren tussen de 13 en 25 jaar voor vragen over seks, verliefdheid, liefde en alles wat daarbij komt kijken. De ambitie is om dit ook op social media te zijn.

De vraag

Hoe kunnen de social media activiteiten van Sense.info naar een hoger niveau worden gebracht, zodat jongeren de dialoog aan gaan in onderwerpen waar seks, liefde en relatie centraal staan?

De oplossing

Herpositionering van het merk op social media door de dialoog aan te gaan met de fans en elk social netwerk een duidelijke rol te geven.

Posts

Interacties op post

Bereik

Om engagement te creëren, is er regelmatig ingehaakt op onderwerpen die relevant zijn. Van feestdagen, tot terugkerende onderwerpen. Hierbij is gebruik gemaakt van een inhaakkalender en de actualiteit door middel van social listening. Op deze manier hebben we content kunnen creëren die op het goede moment de interactie en/of het gesprek opende met de fan.

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/914982301933884″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/887446038020844/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/864570800308368/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/889843901114391/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/890207134411401″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/892718774160237″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/862087860556662″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/887445618020886″ mbottom=”50″]

Naast serieuze content en vertalingen van de reeds bestaande content op sense.info, hebben we ook regelmatig zogenaamde interactie-posts geplaatst. Deze vragen staan dicht bij zowel de doelgroep, als bij het merk. Raakvlek bij elk van de posts was natuurlijk de  thema’s seks, liefde en relatie.

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/videos/886857818079666/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/872577232841058/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/876040305828084/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/864571306974984/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/876040585828056″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/879944548770993″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/892718294160285″ mbottom=”50″]

In maart 2016 stond de Facebookpagina van Sense.info in het teken van een foto-actie, waarbij fans kans maakten op een wellness-dag voor twee. De uitdaging was om fans foto’s in te laten sturen, maar die wel dicht bij het merk Sense.info staan. Zodoende werd fans gevraagd hun liefste foto op de smartphone in te sturen. Met als resultaat ruim 100 inzendingen, meer dan 300 stemmen op de vier genomineerde foto’s en 1 blije winnaar.

[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/897331793698935″ mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/904416282990486/” mbottom=”50″]
[mfb_pe url=”https://www.facebook.com/senseinformatie/posts/910722082359906″ mbottom=”50″]

Wil je ook meer uit je content halen?