Matchmaker

 

Net5: Het geheim van een goed huwelijk

Klant: Sanoma / Net5
Wanneer: Q4 2014
Expertise: Advertising & app development

 

Het doel

Awareness realiseren voor het nieuwe tv-programma van Net 5: Het geheim van een goed huwelijk. 

De vraag

Het nieuwe programma is een sociaal experiment dat begint met 4 bruiloften: Twee koppels hebben elkaar zelf gevonden en de andere koppels hebben elkaar voor het eerst voor het altaar gezien en zijn gekoppeld via de wetenschap. 

Hoe kunnen we dit concept doorvertalen in een leuke social media actie?

De oplossing

Een applicatie waarbij je ‘op basis van de wetenschap’ gekeken wordt welke van jouw vrienden de beste match voor je is.

Hierbij werden de Facebook profielen van de gebruiken en zijn/haar vrienden gematched.

Gebruikers

Impressies

Unieke impressies

Werking applicatie

Nadat er toestemming gegeven was voor het uitlezen van je gegevens vergeleken wij je interessegebieden met die van je Facebookvrienden. Voor elke ‘match’ werd er een puntenaantal toegekend. Je Facebook vriend(in) met de hoogste score kwam eruit als je beste match. Om niemand uit te sluiten kreeg je de keuze om je te matchen met mannen of vrouwen.

Wij gaan er vanuit dat jullie net zoals ons liever een 40 seconden video kijken dan een lap tekst lezen. Bekijk de screencapture om een verder beeld te krijgen van de werking van de applicatie.

Ook een originele Facebook actie opzetten?