Jeroen van der boom - nanana

Maak je dromen waar

Klant: hollandsnieuwe
Wanneer: maart 2014
Expertise: content marketing, advertising & applicatie

Het doel

De samenwerking tussen hollandsnieuwe en Jeroen van der Boom extra kracht bijzetten.

De vraag

Hoe kunnen wij de single release van Jeroen van der Boom extra aandacht geven via de hollandsnieuwe Facebookpagina?

De oplossing

Een Facebook-applicatie die inspeelt op de inhoud van het nummer en waarbij hollandsnieuwe direct haar nieuwe slogan “daar houden wij van” kon laden.

Nanana

In het nummer ‘Nanana’ zingt Jeroen van der Boom over je dromen achterna gaan. Na aanleiding hiervan hebben wij bedacht om samen met hollandsnieuwe de dromen waar te gaan maken van de fans, net als in het liedje!

De fans van hollandsnieuwe konden hun dromen insturen via een Facebook-applicatie en via www.daarhoudenwijvan.nl. De dromen van andere deelnemers kon je ook bekijken en beoordelen door middel van het geven van sterren. De applicatie was alleen toegankelijk voor hollandsnieuwe fans.

WeDigital is van a-z betrokken geweest bij de applicatie. Van het bedenken van de applicatie, tot aan het maken van content rondom de uitreiking.

Tijdlijn

Bereik

Nieuwe fans

Interacties op post

Applicatie

De applicatie, van eerste schets tot aan uitvoering:

Content

Het aanjagen van de applicatie ging via diverse media en uiteraard ook via social. We hebben inzendingen uitgelicht en suggesties voor dromen gegeven. Aan het eind van de actie hebben drie mensen gewonnen, er is onder andere een ballonvaart weggeven. Jeroen van der Boom ging samen met onze Jesse op pad om de winnaars te verrassen.

Wil je ook meer uit social media halen?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!