hollandsnieuwe logo

hollandsnieuwe

Klant: hollandsnieuwe
Wanneer: november 2013 tot juli 2015
Expertise: Content marketing, communicatie management & advertising

Het doel

Meer fans en bereik voor hollandsnieuwe (onderdeel van Vodafone) generen door middel van social media. 

De vraag

Hoe kan hollandsnieuwe het meeste uit de mogelijkheden van social media halen?

De oplossing

We zijn gestart met een uitvoerige omgevingsscan en strategie waarop de contect creatie is gebaseerd. Met continue analyse en aanpassingen van de content en strategie zijn we tot de best passende verhaallijnen en thema’s voor de doelgroep gekomen.

Met stip op 1

Vanaf de start van de samenwerking was er direct resultaat. In 2 maanden stond hollandsnieuwe binnen de telecombranche met stip op 1 op het gebied van IPM (interaction per mille) en TAP (talking about percentage).

Fans november 2013

Gemiddeld bereik per post 2013

Fans juli 2015

Gemiddeld bereik per post 2015

%

Groei fans

%

Groei bereik

Samenwerkingen

Diverse samenwerkingen tussen Jeroen van der Boom, de Toppers en hollandsnieuwe hebben bijgedragen tot het succes van de pagina. Elke samenwerking hebben wij met beide handen aangegrepen om zo mooi mogelijk door te voeren op social media. Van losse campagnes en applicatie tot aan een eigen verhaallijn.

Neem ook eens een kijkje bij de andere cases rondom Jeroen van der Boom en de Toppers in Concert.

Heel Facebook Zingt!

Het TV programma ‘Heel Holland Zingt’ draaide om het maken van nieuwe teksten rondom bestaande nummers. Wij hebben op Facebook een applicatie bedacht waarbij fans hun eigen tekst konden maken op een door Jeroen van der Boom gekozen nummer. In dit geval werd “Heel Holland Zingt” door ons omgedoopt naar “Heel Facebook Zingt”.

Van de ingezonden teksten werd vervolgens een nieuw nummer gemaakt en ingezongen door Jeroen van der Boom. Deze was gratis te downloaden op de actiepagina. Daarnaast maakten wij van deze songtekst een video welke weer gedeeld kon worden op de social media kanalen van hollandsnieuwe. De video’s werden duizenden keren afgespeeld.

 

Inhakers & losse posts

Naast de diverse samenwerkingen is de pagina natuurlijk ook volop gebruikt voor het plaatsen van inhakers en posts passend binnen de verhaallijnen en thema’s van hollandsnieuwe. Enkele voorbeelden:

Genieten bij ‘De Beste Liedjes Van’

Het TV programma ‘De Beste Liedjes Van’ stond voor hollandsnieuwe in het teken van ‘genieten’ van muziek. Om dit door te vertalen naar Facebook waren wij benieuwd waar onze fans van genieten. Daarbij kon direct de nieuwe slogan #daarhoudenwijvan geladen worden.

Fans konden wekelijks hun foto inzenden. Uit deze foto’s koos onze jury een top 4 waarna de fans een definitieve weekwinnaar konden kiezen.

Als incentive werd er een Samsung Galaxy SIII + een jaar lang gratis bellen weggegeven.

Ook behoefte aan hulp bij je social media?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!