Forbo Flooring Case Content Management

Forbo Flooring Systems

Klant: Forbo Flooring Systems
Wanneer: 15 juli 2016 – heden
Expertise: Content management, advertising & strategie

De vraag

Hoe kan Forbo de mogelijkheden van social media gebruiken om de doelgroep te bereiken, te informeren en te inspireren over de verscheidene opties van Forbo vloeren? 

Opdracht: Ontwikkel een social media strategie voor Forbo, waarmee we rekening houden met de uitrol over verschillende landen.

De oplossing

Om de boodschap van Forbo te ondersteunen heeft WeDigital een contentstrategie gecreëerd op basis van verschillende verhaallijnen. 

De verhaallijnen sluiten aan op de merkwaarden van de Forbo. 

Inhakers

We haken met Forbo in op grote internationale feestdagen en belangrijke gebeurtenissen. Met het merk in ons achterhoofd maken we passende content.

Pixel Art

We ontwikkelden een geheel nieuw design voor Forbo Flooring die inspeelt op de pixel / post-it / emoji trends.

Campagnes

The Meaning of colour

De post reeks ‘the meaning of colour’ geeft de betekenis en symbolen achter de kleuren in combinatie met een Forbo vloer.

Forbo Factory

Mooie foto’s en verhalen over Forbo ‘back in the days.

New Years resolution

De positieve effecten van sporten waarin de Forbo vloer de hoofdrol speelt.

Forbo Transport

Forbo biedt een uitgebreid productportfolio voor de trein, bus-, touringcar en maritieme sectoren. In de maand februari stond in het teken van het thema: vervoer.

The New Office

Forbo biedt een ruim assortiment aan voor betaalbare vloeren voor kantoorruimtes. De maanden maart en april staan in het teken van het thema: “The New Office”. 

Happy School

Van de ingang en hallen tot de lokalen: Forbo biedt een gezonde vloer met de juiste eigenschappen en sfeer.
We laten met de serie ‘happy school’ dat leren weer leuk wordt.

Wil je ook meer uit je content halen?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!