Filedier Case Content Management

Filedier – Rotterdam Mobility Lab

Klant: Filedier (De Verkeersonderneming)
Wanneer: Juli 2016 – heden
Expertise: Content management en advertising

Doel

Aandacht besteden en bekendheid genereren voor het Rotterdam Mobility Lab en de 10 geselecteerde mobiliteitsinitiatieven.

Aanpak

Door een mediamix van Facebook, Twitter en artikelen op filedier.nl is bekendheid gegenereerd aan het Rotterdam Mobility Lab, zijn volgers opgeroepen zich aan te melden (als tester) en is hierbij gebruik gemaakt van gerichte advertisingcampagnes.

Filedier

Deze Rotterdam Mobility Lab case is onderdeel van de Filedier Content Management.

Mobiliteitsinitiatieven

Artikelen

Facebookposts

Rotterdam Mobility Lab

“Rotterdam is de ideale plek om innovatie ideeen te testen die bijdragen aan een betere bereikbaarheid”, dat is het idee achter het Rotterdam Mobility Lab. Het Rotterdam Mobility Lab is een project van de Verkeersonderneming, waarin wordt gezocht naar innovatieve concepten die mobiliteitsproblemen kunnen oplossen of verbeteren. Aangemelde initiatieven krijgen vervolgens de mogelijkheid om de stad (en omliggende regio’s) te gebruiken als laboratorium. Uit de aanmeldingen zijn 10 initiatieven geselecteerd waardoor het Rotterdam Mobility Lab in wordt geïnvesteerd.

Onze rol in deze langdurige campagne is het ondersteunen en aanbieden van media-aandacht via filedier.nl, facebookposts en tweets.

  • In de eerste fase is er door middel van verschillende oproepen op de website, Facebook en Twitter aandacht besteed aan het bestaan van het project en werden bedrijven met een mobiliteitsinitiatief uitgenodigd zich aan te melden op de website.
  • In de tweede fase zijn er verschillende gerichte oproepen geplaatst om aan te melden als tester van verschillende initiatieven, als MyPo en ViaTim.
  • Vervolgens worden de fans van Filedier, in de derde fase, op de hoogte gehouden van de voortgang van de verschillende initiatieven.

Rotterdam Mobility Lab

Het Rotterdam Mobility Lab is een project van de Verkeersonderneming, waarin wordt gezocht naar innovatieve concepten die mobiliteitsproblemen kunnen oplossen of verbeteren. Aangemelde initiatieven krijgen vervolgens de mogelijkheid om de stad (en omliggende regio’s) te gebruiken als laboratorium. Uit de aanmeldingen zijn 10 initiatieven geselecteerd waarin door het Rotterdam Mobility Lab in wordt geïnvesteerd.

WeDigital

Door continu te blijven monitoren wat er speelt op het gebied van vervoer en mobiliteit blijft WeDigital op de hoogte van de grote hoeveelheden beschikbare data en informatie. Op deze manier hebben we in de afgelopen jaren veel ervaring en kennis opgedaan. Dit brengen we in de praktijk met onder andere de community management van Filedier, Twente Mobiel, Tim Reist en andere kleinere mobiliteitsprojecten.

Wil je ook meer uit je content halen?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!