Filedier Case Content Management

Filedier – Facebook

Klant: Filedier (De Verkeersonderneming)
Wanneer: April 2013 – heden
Expertise: Content management, strategie, advertising, en development

De vraag

Hoe kan de Verkeersonderneming forenzen in Groot-Rotterdam online bekend maken met slimme manieren van reizen en alternatieven en voor de file?

De oplossing

Een combinatie tussen Filedier op social media (awareness, engagement en traffic generator) en het online magazine filedier.nl voor de verdiepingsslag.

Filedier

Deze Facebook case is onderdeel van de Filedier Content Management.

Fans

Posts

Maandelijks bereik

Marktplaats voor Mobiliteit

In de Marktplaats voor Mobiliteit van de Verkeersonderneming vinden werkgevers en -nemers slimme manieren om te reizen. Deze marktplaats bestaat uit een negental aanbieders van file alternatieven, die wij ieder door middel van korte campagnes onder de aandacht brachten via eigen content. In toegankelijke content werd in drie weken door middel van een video, een blog op Filedier.nl en facebookpost, waarin de interactie met de fan werd aangegaan, het volledige verhaal van de verschillende aanbieders.

Rotterdam

Om te laten zien dat Filedier een rasechte Rotterdammert is activeert hij zijn volgers niet alleen online, maar ook offline. Zo is de campagne RotterdammertBedankt zijn reizigers die op een slimme manier reizen beloond met een chocoladereep. Dit gebeurde onder andere rondom Rotterdam CS, de Erasmusbrug en punten waarop de forens de keus heeft om voor een alternatieve vervoerswijze te kiezen.

Daarnaast wordt geregeld content geplaatst specifiek gericht op wat er in (en rondom) Rotterdam gebeurt op het gebied van evenementen, uitjes en heritage.

Inhakers

Filedier is maatschappelijk betrokken. Hij weet wat er speelt binnen en buiten Rotterdam en haakt hier regelmatig op in. Door met ‘likeable content’ in te haken op vaste inhaakmomenten uit de inhaakkalender en social listening toont Filedier zijn betrokkenheid.

Interactie

Om de fans van Filedier bewust te maken met de file alternatieven en het feit dat in de file staan niet normaal is wijst Filedier niet met een vingertje. Regelmatig wordt de interactie met de fan opgezocht om zo betrokkenheid te creëren en de fan (on)bewust met de alternatieven kennis te laten maken.

Beter Benutten

In het Beter Benutten programma werken Rijk, regio en bedrijfsleven samen om de bereikbaarheid van de drukste regio’s in het land te verbeteren. De Verkeersonderneming is een publiek-private samenwerking van de gemeente Rotterdam en het ministerie van Infrastructuur en Milieu/Rijkswaterstaat. Door middel van het Filedier, een karakteristiek kuddedier, worden forenzen rondom Groot-Rotterdam op de file alternatieven gewezen.

WeDigital

Door continu te blijven monitoren wat er speelt op het gebied van vervoer en mobiliteit blijft WeDigital op de hoogte van de grote hoeveelheden beschikbare data en informatie. Op deze manier hebben we in de afgelopen jaren veel ervaring en kennis opgedaan. Dit brengen we in de praktijk met onder andere de community management van Filedier, Twente Mobiel, Tim Reist en andere kleinere mobiliteitsprojecten.

Wil je ook meer uit je content halen?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!