Royal Sanderson

Cono Sur

Klant: Cono Sur Vineyards & Winery
Wanneer: Mei 2016 – December 2016
Expertise: Content marketing, strategie, advertising & development

De vraag

Hoe kunnen de social media activiteiten van Cono Sur naar een hoger niveau worden gebracht, zodat wijnliefhebbers kennis maken met het prachtige verhaal achter de wereldwijnen van Cono Sur. 

Het doel

Branding en awereness genereren voor Cono Sur in Nederland. En uiteindelijk de spraakmakendste nieuwe wereldwijn op social media te worden.

De oplossing

Een uitgekiende contentstrategie waarbij we de unieke aspecten van deze nieuwe wereldwijn kunnen belichten. Met eigen fotografie en veel animerende unieke content, die uiteindelijk ook internationaal gebruikt is.

Posts

Interacties op post

Bereik

¡Hola! – Het begin

Op 2 mei introduceerde we Cono Sur op de Nederlandse facebookpagina met het thema ¡Hola! We introduceerden het oogst-team, de ganzen, de eigenaren en de Chileense wijngaarden. Kortom we verwelkomden de fans in de wereld van de prachtige Chileense wijnen.

Cono Sur eerste post

Taste of Amsterdam

Cono Sur maakte haar debuut op het jaarlijkse gastronomische event Taste of Amsterdam (2 juni t/m 5 juni 2016). Tijdens Taste maakten de deelnemers tijdens de wijnproeverij onder begeleiding van een professionele sommelier kans op een unieke Limited Edition Cono Sur fiets.

Op de facebookpagina brachten we dit event onder de aandacht, konden de fans kaarten voor Taste winnen en maakten we de winnaars van de fiets bekend.

Cono Sur TOA
Cono Sur TOA Winnaar
Cono Sur TOA Winnaars

Tour de Cono Sur

Cono Sur was voor de 3e keer op rij de officiële wijnpartner van de Tour de France. We ontwikkelden de facebook-applicatie ‘Tour de Cono Sur’ (werktitel: ‘Tour de Gans’) waarmee men dagelijks mee kon doen met een quiz. Hiermee maakten de deelnemers kans op een Limited Edition Cono Sur fiets.

Tour de Cono Sur aankondiging
Tour de Cono Sur Fiets
Tour de Cono Sur 5e etappe

De applicatie is aangejaagd door middel van wekelijkse facebookposts en advertising. Iedere week werden 3 deelnemers met de meeste stemmen op de facebookpagina genomineerd als winnaar voor de fiets. waarbij de fans de mogelijkheid kregen om te bepalen wie van de drie de fiets won. Dit zorgde voor een groot bereik op de pagina.

Tour de Cono Sur Etappe 8
Tour de Cono Sur Etappe 14
Tour de Cono Sur Etappe 19

Van druif tot wijnglas – productieproces in animated content

Bij het maken van wijn zijn meerdere factoren als het klimaat, de grond, de druivensoort, het gistingsproces en de bewaartijd van belang. Het is een arbeidsintensief proces en het moet vele stappen doorlopen voordat de wijn bij de Mitra belandt.

Met de serie “van druif tot wijnglas” lieten we de fans op luchtige manier kennis maken met het productieproces van Cono Sur. Iedere maandag belichtten we een stap uit het proces d.m.v. korte, geanimeerde video’s.

Gifje productieproces 'groei & bloei' Cono Sur
Gifjeproductieproces 'plukken' Cono Sur
Gifje productieproces 'transport' Cono Sur
Gifje productieproces 'druiven persen' Cono Sur
Gifje productieproces 'gisten' Cono Sur
Gifje productieproces 'wijn op vat' Cono Sur
Gifje productieproces 'bottelen' Cono Sur
Gifje productieproces 'verpakken' Cono Sur
Gifje productieproces 'transport' Cono Sur
Gifje productieproces 'in de schappen' Cono Sur
Gifje productieproces 'bij jou op tafel' Cono Sur

Organic

Na de introductie van ¡Hola! volgde een nieuw thema: “Organic”. Het zelfregulerende eco-systeem, de zuurzame productie en biodiversiteit zijn de belangrijke kernwaarden waar Cono Sur voor staat. Met onder andere de verhaallijn ‘het leven in de wijngaard’ lichten we deze onderwerpen op een luchtige manier toe aan de fans.

Cono Sur Organic
Cono Sur Lente
Biologische producten
Cono Sur Bij

People of Cono Sur

Cono Sur werkkleding
Chileense parels Cono Sur

Een wijnstreek met een view

Cono Sur uitzicht
Cono Sur uitzicht

Reis door Chili

Wijn gebieden in Chili

Smaakbeleving

Cono Sur kruidige tonen
Cono sur kruidige tonen

Inhakers

Om engagement te creëren, is er regelmatig ingehaakt op onderwerpen die relevant zijn voor Cono Sur. Van feestdagen tot nieuws actualiteiten. Hierbij is gebruik gemaakt van een inhaakkalender en de actualiteit door middel van social listening. Op deze manier hebben we content kunnen creëren die op het goede moment de interactie en/of het gesprek opende met de fan. Want er is altijd een goed moment om het met Cono Sur te vieren.

Facebook post Cono Sur vaderdag

Vaderdag

Dag van de passie

Facebook post Cono Sur Dierendag

Dierendag

Fiets inhakers

Tour de Cono Sur Fiets
Cono Sur fiets 200 jaar

Interactie

Naast inhakers, bonus-acties en events zijn we ook de interactie aangegaan met onze fans. In de onderstaande post werd er bijvoorbeeld gevraagd het gifje op het juiste moment stop te zetten en de screenshot achter te laten in de reacties.

Cono sur coverfoto
Cono Sur BBQ

Nieuwe coverfoto

BBQ dilemma

Cono Sur stop de fiets

Stop de gans

Stop de fiets

Cono Sur waar ga jij voor?
Cono Sur Borreltijd

Chardonnay of Pinot Noir?

Borreltijd!

Inhakers op seizoenen

Chileense temperaturen in NL

Wintertijd

Chileense temperaturen in NL

Cono Sur Herfst
Facebook post Cono Sur begin herfst

Herfst

Begin van de herfst

The awards

Cono Sur Riesling
Cono Sur #6

Wil je ook meer uit je content halen?

Kom eens praten

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!