Instagram introduceert Highlights

Instagram introduceert Highlights

In onze vorige blog hebben wij jou ingelicht over allerlei nieuwe functies die er aan zitten te komen bij Instagram. Eén van die mogelijke nieuwe functies waar wij over vertelden was het archiveren van Stories. Inmiddels meldt Instagram dat deze functie, samen met een nieuwe functie ‘Stories Highlights’ is uitgerold in de nieuwste update.

Stories zijn korte verhalen die boven de tijdlijn van jouw vrienden worden weergegeven op Instagram. Dit zijn tijdelijk verhalen die niet langer dan 24 uur zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat Stories na die 24 uur verloren gaan, heeft Instagram ook een archief geïntroduceerd. Hierdoor kun je ze later nog eens als uitgelicht verhaal op je profiel zetten.

Om er toch voor te zorgen dat je een Stories langer dan 24 uur kan laten zien, hebben ze de zogeheten Stories Highlights geïntroduceerd. Deze Highlights vind je terug op je Instagram-profiel.

Op je profiel kun je nu dus nieuwe uitgelichte verhalen aanmaken en deze delen met andere gebruikers. Bij het aanmaken kun je zelf kiezen wat de coverfoto wordt. Ook kun je kiezen uit je archief van verhalen. De verhalen in de Highlights blijven net zo lang staan totdat je ze zelf verwijdert.

Nieuwe functies op Instagram

Nieuwe functies op Instagram

Door alle nieuwe ontwikkelingen die er gaande zijn op zowel Facebook als Snapchat, kan Instagram natuurlijk niet achter blijven. Eerder schreven wij al over het volgen van een Hashtag. Nu komt er een nieuwe update dat je samen met vrienden live kan gaan.

Samen live
Live gaan op Instagram kenden we al, maar nu kun je dus iemand uitnodigen. Het idee is simpel. Je selecteert ‘live video’ vanuit Instagram Stories en je bent live. Wanneer je live bent, zie je onder in het scherm een icoon. Als je daar op klikt, zie je een lijst met mensen die op dat moment kijken. Daar kun je iemand uit kiezen, waarmee je samen live kan gaan.

Regram-functie
Ook is Instagram volop aan het testen met andere nieuwe functies. Eén van deze nieuwe functies is de regram-functie.

Vanaf het begin van Instagram kunnen gebruikers succesvolle accounts maken met foto’s van anderen. Zij hoefden hier nooit de rechtmatige eigenaar / fotograaf te benoemen als bron. Dat dit niet eerlijk is, hoeven wij jou waarschijnlijk niet uit te leggen.

Tot nu toe bestond er binnen Instagram nog geen officiële regram-functie. Toch regrammen gebruikers veel foto’s. Dit doen ze door middel van third party-apps. Deze apps geven over het algemeen een watermerk aan de foto en daarmee verliest het zijn waarde. Ook wordt de app meer in het zonnetje gezet dan de eigenaar van de foto.

Instagram vond het tijd worden om dit probleem aan te pakken, vandaar de nieuwe regram-functie.
The next web kwam achter de ontdekking van deze nieuwe functie. Op dit moment wordt de regram-functie nog getest, dus wij zijn benieuwd wanneer die beschikbaar is voor iedereen.

Om deze functie te kunnen realiseren, heeft Instagram een nieuwe knop toegevoegd. Met deze functie kun je een foto eenvoudig ‘regrammen.’ Hierbij lijkt het op de retweetfunctie van Twitter. Voordeel van deze nieuwe knop is dus, dat de eigenaar / fotograaf van de foto automatisch de credits krijgt.

Nog meer nieuwe functies
Maar er is nog meer goed nieuws, niet alleen de regram-functie wordt getest. Op termijn kunnen we ook GIFs als normale post of Stories uploaden. Ook is Instagram aan het onderzoeken of wij behoefte hebben aan archief voor onze Stories. Deze functie op de functie van Snapchat gaan lijken, een plek waarin je de Stories op kan slaan.

Zoals je hebt gelezen zijn er genoeg ontwikkelingen gaande bij Instagram. Natuurlijk houden wij je op de hoogte als de nieuwe functies écht uitgerold zijn!

De nieuwste ontwikkeling van Snapchat

De nieuwste ontwikkeling van Snapchat

In deze post kon je lezen dat Snapchat op zakelijk gebied nog steeds in ontwikkeling is. Maar ook voor de persoonlijke gebruikers blijft Snapchat zijn best doen. Zo kondigden ze vandaag een nieuwe en verbeterde Snapchat aan.

Tot nu toe heeft Snapchat altijd foto’s en video’s van je vrienden gemixt met de inhoud van bedrijven. Het was natuurlijk een interessant internetexperiment om de scheiding tussen professionele videomakers en je vrienden te vervagen, maar het heeft ook een aantal vreemde bijwerkingen opgeleverd (zoals nepnieuws).

Daarom scheidt de nieuwe Snapchat sociale media van de media. Dit houdt in dat berichten en verhalen van jouw vrienden aan de linkerkant van Snapchat staan, en de verhalen van bedrijven aan de rechterkant staan.

De dynamische vriendenpagina
Om Snapchat nog persoonlijker te maken hebben ze nog iets nieuws gemaakt: de ‘dynamische vriendenpagina’. De nieuwe vriendenpagina aan de linkerkant van de camera geeft een lijst weer met jouw beste vrienden. Dit hebben ze gedaan omdat Snapchat commentaar heeft gehad op het feit dat gebruikers eindeloos door de lijst moesten scrollen om de juiste persoon te vinden. Door de lijst met beste vrienden weer te geven, hoef je niet meer zo lang te scrollen.

De discover pagina
Aan de rechterkant van je camera vind je de nieuwe ‘discover-pagina’. Hier zie je verhalen van zakelijke gebruikers. De bedrijven waar je voor hebt gekozen om ze te volgen, staan bovenaan. Daarna komen verhalen die je mogelijk wilt bekijken. Het is de bedoeling dat de discover-pagina voor iedereen uniek wordt.

Eén ding blijft wel hetzelfde op Snapchat. Wanneer jij jou app opent, zie je altijd de camera als eerst. Dit is de snelste manier om een foto te maken en te delen met je vrienden.

Benieuwd naar het filmpje van Snapchat waarin ze deze nieuw ontwikkeling uitleggen?

 

 

Instagram test het volgen van een hashtag

Instagram test het volgen van een hashtag

Vind jij het soms ook zo jammer dat je alleen mensen kan volgen op Instagram? Dan heb je geluk. The Next Web meldt dat Instagram aan het testen is of het mogelijk is om naast mensen ook #hashtags te volgen.

#favorietehashtag
Op dit moment is het voor gebruikers van Instagram alleen mogelijk om accounts van mensen te volgen. Maar door ook op hashtags te kunnen abonneren, komen foto’s of video’s van dat bepaalde onderwerp in je feed. Dit zou natuurlijk een ideale uitkomst zijn als jij even wil verdwalen in super schattige kattenfilmpjes. Of misschien wil je graag de #fitgirl uithangen, maar wil je niet al die meiden apart volgen.

Limiet
Nu denk je natuurlijk, maar wat nou als ik álle foto’s van die bepaalde hashtag op mijn feed krijg, dat is toch wel heel veel? Daar heeft Instagram ook over nagedacht en het bedrijf lijkt het te beperken tot ‘top posts en recente berichten’.

Helaas is de functie tot nu toe slechts kort getoond door één van de teamleden van TNW, dus het lijkt er op dat het voorlopig een test is. Instagram weigert om er meer informatie over los te laten, dus op dit moment is het niet duidelijk hoe groot de test is en of en wanneer de functie voor iedereen geschikt is. Uiteraard houden wij je natuurlijk op de hoogte over deze eventuele nieuwe functie!

Alles over de nieuwe ontwikkeling Snap Pixel

Alles over de nieuwe ontwikkeling Snap Pixel

Dat snapchat continue in ontwikkeling is, hoeven we je niet meer te vertellen. Zo schreven wij eerder al dat de gebruikers van Snapchat nog steeds groeit en dat je nu je eigen geofilter kan maken. Ook op zakelijk gebied groeit Snapchat nog steeds. Zo wordt nu iets nieuws uitgerold. Genaamd Snap Pixel.

Snap Pixel is een functie waarmee adverteerders codes kunnen maken op websites. Via die codes kan je zien welke acties iemand heeft ondernomen na het zien van de advertentie op Snapchat. Voor marketeers is dit een belangrijke ontwikkeling omdat ze nu veel makkelijker kunnen zien en meten hoe advertenties op Snapchat leiden tot directe conversies, zoals het voltooien van een online aankoop.

Custom Audiences
Aan het eind van het jaar kunnen marketeers ook aangepaste doelgroepen aanmaken op basis van acties die ze kunnen volgen. Dit is vergelijkbaar met o.a. Google, Facebook en Instagram Custom Audiences. Door Snap Pixel kan ervoor gezorgd worden dat de advertenties gezien worden door mensen met die interesse. Zo kunnen advertenties verder worden gepersonaliseerd.

Dat het nog in ontwikkeling is verteld Laura Joukovski, SVP of Media bij TechStyle Fashion Group. “Het is nog vrij vroeg dus er zijn een aantal dingen wat we aan het testen zijn, maar we willen uiteindelijk zoveel mogelijk gegevens verzamelen. De Snap Pixel geeft ons een nieuwe en betere manier om te zien wat er gaande is en een nieuwe mogelijkheid om direct-response te achterhalen na de klik.”

In ontwikkeling
Uiteraard houden wij deze ontwikkeling goed in de gaten en wanneer er nieuwe ontwikkelingen over zijn, laten wij je dat weten! Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen op Snapchat? Wij leggen het je hier uit.

Twitter wil tekens uitbreiden

Twitter wil tekens uitbreiden

De doorgewinterde twitteraar weet dat je op Twitter je boodschap over moet brengen in 140 tekens. De logica hiervan gaat een hele tijd terug in de tijd. De oorsprong ligt namelijk bij de SMS en bestond lang voor Twitter, WhatsApp, Facebook chat en IMessage. In zo’n sms’je kon je maximaal 160 tekens kwijt. Wilde je meer sturen, dan koste je dat twee berichtjes.

Bij het ontstaan van Twitter in 2006 werd het idee gelanceerd dat Twitter een microblog moest zijn waar je berichten op kon plaatsen waar je nú mee bezig bent, maar het moest wel te delen zijn via de telefoon. Een soort sms dus maar dan voor iedereen. Hierdoor waren er nog steeds maar 160 karakters te gebruiken. Dit werd verdeeld in 20 karakters voor @gebruikersnaam en 140 karakters voor het echte bericht.

Inmiddels zijn berichten nooit meer precies 140 karakters. Foto’s, video’s en geanimeerde gifjes tellen niet meer mee als karakter. En ook quoted tweets en gebruikersnamen (als die aan het begin van de tweet staan) tellen niet meer. Toch moet je je verhaal nog steeds in 140 karakters vertellen.

De vaste twitteraar wist dit natuurlijk al. Maar nu komt er iets nieuws! Volgens Twitter vinden mensen het lastig om hun boodschap over te brengen in 140 karakters. Om dit probleem op te lossen, is Twitter aan het testen om zijn karakterlimiet te verdubbelen. Van 140 naar 280 karakters. Dit geldt echter niet voor het Japans, Chinees en Koreaans omdat die talen meer kunnen zeggen met 140 karakters.

Volgens het bedrijf zit de kracht van Twitter in de bondigheid van de berichten. Toch denken ze dat ze hier geen afbreuk aan doen door de karakters te verdubbelen, het blijven nu ook relatief korte berichten. Een groot deel van de twitteraars is het er niet mee eens. De 140 tekens waren heilig, dit maakte Twitter juist uniek. Veel twitteraars hebben het ook helemaal niet nodig zeggen ze, dat doet juist afbreuk van het korte en bondige bericht.

Het is nog niet bekend welke groep twitteraars de verdubbeling van de karakters mogen uitproberen. Ook is het nog niet bekend wanneer alle twitteraars hier gebruik van kunnen maken. Wij houden jullie op de hoogte!

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!