Lekker zeiken, daar zijn wij Nederlanders goed in. Zeiken dat het te warm is, huilie huilie doen dat het te nat is. Zeiken dat de zomer te wisselvallig is. Zeiken op de politie. Zeiken op de ‘racistische black bastard BBQ‘ van Old Amsterdam.  Zeiken op andere zeikerds.

Zelfs zeiken dat je Transavia vliegtuig (in de ergste zomerstorm van de afgelopen 100 jaar) goed geland is!

En natuurlijk doe ik er zelf ook aan mee, zo heb ik de afgelopen weken lekker via Twitter zitten zeiken op de waardeloze klantenservice van de BCC.

Sinds begin juni heb ik telefonisch en via Twitter contact met de BCC. Omdat ze mijn/hun problemen maar niet op hebben gelost ben ik steeds meer gaan zeiken;

Webcare BCC

Lekker (en terecht) zeiken op de BCC

Terecht, naar mijn idee. Maar waarom reageren ze steeds met van die standaard ‘we gaan het uitzoeken-reacties’? Zeg me gewoon waar het op staat en wees niet bang om bot over te komen. Hoe tof zou ik het hebben gevonden als BCC op 5 juni dit had getweet:

Hey “Goedelinho”, natte krekel met je slappe voetbalnaam en je gezeik! De bestelling van je te dure externe HDD (ooit van de cloud gehoord?) is kwijt. Wacht maar even een paar maanden af en we zien wel of je iets bezorgd krijgt of dat je je geld terug krijgt. Kun je nu weer lekker aan je werk, dan doen wij dat ook weer #highservice.

(voor de zeikerds, ik weet dat deze tweet langer dan 140 karakters is)

De Klantenservice

Kijk; dát had ik nou mooi gevonden van de BCC! Iedereen weet dat mensen vaak extra hard gaan zeiken op social media, omdat ze dan hopen sneller gehoord te worden omdat hun gezeik openbaar is. Alsof we allemaal trots zijn om een probleem te hebben.

Wie zet al die zeikerds weer even op hun plek? Wie reageert er op een manier waar onze community managers alleen maar over fantaseren? Wie zorgt voor wat tegenwind bij het zeiken zodat je eigen schoenen nat worden?

Ontmoet de helden van De Klantenservice; een pagina die reageert op alle stomme vragen (en daarnaast stiekem ook van een beetje ‘trollen’ houdt wanneer ze een webcare afdeling te snel af zijn).

Blokker – Langdradig kutverhaal

Posted by Klantenservice on Saturday, July 25, 2015

 

Smullen toch? Wat dacht je van deze:

Lidl Nederland – Ovenschotel beschimmeld.

Posted by Klantenservice on Sunday, July 19, 2015

 

En ik ben gelukkig niet de enige die dit waardeert. De pagina is een van de snelst groeiende Nederlandse pagina’s van de afgelopen weken. Dus er is best draagvlak als mensen op hun plek gezet worden.

Zullen we met alle socialmediabureaus daarom onderling afspreken dat we iets meer zoals De Klantenservice worden? Een klein beetje tegenwind bij de zeikerds wordt best gewaardeerd, laten we een paar schoenen nat druppelen.

 

Meld je gratis aan

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste social nieuws in je mailbox.

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!